fredag, juli 21, 2017

Florida dag 1 - Resan dit

Dagen efter skolavslutningen var det dags för vår tredje Florida-resa. Vi åkte hemifrån vid halv tio, för att ha gott om tid på oss på Arlanda. Planet skulle gå 12:15.

Incheckning och säkerhetskontroll gick smidigt. Några små inköp skulle göras och sen var planen att äta lite lunch, då man inte riktigt kan lita på att flygplansmaten funkar..

Vi riktade in oss på den asiatiska efter passkontrollen... det var osmart. Där var de vegetariska altenativen slut - och inget glutenfritt fanns... och i och med att vi passerat passkontrollen så kunde vi inte gå tillbaka. Så då fick vi gå till ett café och blev rånade... tänk att man alltid inleder semestern med att bli irriterad på hur dyr och dålig flygplatsmaten är.

Planet gick i tid, och flygningen gick bra. Vi mellanlandade i New York.

Det blev ett par timmar på Newark, åt middag och gick sen bara runt och kollade. Mamma och pappa hade bokat ett annat flyg än oss, så de åkte från New York en timme före oss.

I bussen på väg till terminalen.. trötta

Planet blev närapå en timme försenat, så det var lite drygt. Nu ville man ju bara vara framme. Vi landade i Orlando strax efter tio. Tack och lov gick det snabbt och smidigt att hämta ut hyrbilen och åka till huset i Kissimmee. Samma hus som vi bott i tidigare.

Mamma & pappa som kom fram före oss fick åka och handla lite inför frukosten, men även de hade blivit försenade från NY så de kom till huset strax efter oss.

Vi installerade oss, och somnade ganska snabbt.