söndag, augusti 21, 2016

När vi blev med katt...

Jag är inte särskilt förtjust i katter, har aldrig varit.. Fråga mig inte varför - det bara är så...

En familj på gatan intill har en katt, Otis. Familjen skaffade fler katter, och Otis gick inte ihop med dem - och flyttade hemifrån. Han flyttade in till en annan familj på samma gata. Där bodde han i många år - men då dom flyttade i somras så kunde dom såklart inte ta med honom. Det är ju trots allt inte deras katt...

Sedan har han väl vankat omkring här i området, fått mat lite här och där.. För några veckor sedan kom han hit. Hungrig... Vi gav honom lite leverpastej. Dagen efter kom han hit igen - och fick leverpastej...Dag tre var leverpastejen slut - och Otis ville ha mat.. Så Micke åkte iväg och köpte kattmat. Sen hade vi fått en katt...

Första två dagarna kom han in och la sig i fåtöljen intill mig då jag jobbade. Otroligt hur han bara kunde lägga sig tillrätta helt harmonisk och sova.. Sedan dess har han kommit och gått. Varit inne långa stunder periodvis, för att sedan sticka ut på äventyr och bara dyka upp och äta mat. Ett par nätter har han fått vara inne - men vill då ut runt 03 så det blir lite bökigt..

Men vi har gjort en koja åt han på baksidan, och där sover han alltsomoftast. Han är så otroligt fin och mysig... Mitt "inte-gilla-katthjärta" har smält....

Får man smaka nåt eller?!





Inga kommentarer: