onsdag, maj 04, 2016

April


Märklig grej på gymmet häromveckan... 
Blev insliten i en Hjärt-Lung-Räddnings-övning. Fick mig att fundera på om man kanske skulle ta och anmäla sig till en sådan kurs...


Lite vårblommor i den FIIIINA rabatten


Sommarens projekt kanske - att riva upp den här jäkla fula rabatten och göra om på nytt..


En dag var Melker sjuk - dock på tillfriskning - och Micke jobbade hemma. Blev eftermiddagskaffe ute i solen. Skönt!


En helg fixade vi Melkers rum. Slängde ut den stora bokhyllan - och köpte en lite mindre byrå i stället. Blev mycket finare och fräschare i rummet.


Jag har flygit på gymmet :)


Jag har bakat bullar - både till Melkers innebandyavslutning och till fotbollsstarten.


Köpte lite nya blommor - både uteblommor och inneblommor


Ja - och efter lite vårbilder så kom snön...
Prince dog på torsdagen, och precis som han sjöng "Sometimes it snows in april".
Så jag antar att det var hans farväl till oss...

En dag åkte jag ner till Göteborg för ett möte. 
Ett möte som jag inte var bekväm med och var nervös för. Men det gick utmärkt!


Hade tid över innan flyget hem, så jag tog en sväng till Haga. 
Så himla mysigt att strosa där.. och fika på Hebbe Lelle. 

Sista fredagen i april var det ledigt i vår kommun, så då tog jag också en ledig dag och åkte med barnen till Uppsala. Melker hade med sig Lukas och Mathilda skulle haft med sig Alicia, men hon sov lite för djupt :)

Vi åkte till Turbo Sport & Adventure där vi hängde i ett par timmar.




Valborg firades hos Sandra & Nicklas (fast utan Nicklas, han var på crossläger). Även utan Mathilda, hon var med Ellis & Alicia hemma hos Ellis.

I år var det bättre väder än på länge, varmare och varken regn eller blåsigt. Men det var ändå ganska kallt mot kvällningen. Jag hade helt klart fel kläder och var stelfrusen om tårna när jag kom hem.

Hade med mig cupcakes till brasfikat.

Det var april det.

Inga kommentarer: