söndag, januari 11, 2015

Veckan som gick

På tisdagen var det röda dag & vi var lediga. Kastade ut granen och resten av julen. Skönt! Granen var snustorr - och det var barr överallt och som vanligt känner jag - ska vi verkligen ha riktig gran nästa år :)

Jag har tänkt att försöka undvika fika/godis från 7:e januari fram till slutet av februari till att börja med. Men det är ju så bökigt att semlorna inleder året - och jag älskar semlor... så jag bestämde mig för att göra semlor sista "helgdagen" så är det liksom avklarat.


Vi har en för bra lunchrestaurang på ICA, det är lätt att ta för mycket för allt är så jäkla gott.. Det syns på vikten tyvärr :(. Så nu ska vi försöka skippa det och köra matlådor i stället, och då ISO-inspirerat. Lite pyssel - men toppen!


Första arbetsdagen var tuff.. jag var så jäkla trött! Hade sovit som en apa under natten :( Tack och lov var det lugnt på jobbet...

På torsdagen regnade det som sjutton. Var vidrigt då Melker & jag gick ner till skolan. Fy!
På kvällen lagade Mathilda mat - Kikärtscurry. Så himla gott!


På fredagen jobbade jag hemifrån och passade på att luncha med Vera. Fick även hem Melker tidigt, han kom hem vid halv två. Då hade jag gjort scones till honom som vi åt medan vi kollade på "Rakt in i hjärtat". Mysigt! Han har det lite tufft med kompisarna nu, så det var skönt att låta honom komma hem tidigt och bara mysa!

På lördagen så sydde jag gardiner och även en kudde till Melker. Snett och vint - men det ska synas att det är hemgjort :)


Micke åkte till Enköping och Melker skulle ha haft fotbollsträning. Men vi kom inte in i lokalen, så det var bara att åka hem igen. Snopet!

På eftermiddagen började det snöa - och det kom rejält med snö.. var ute och skottade och lekte en stund i snön på kvällen. Mathilda hade Alicia här, som även sov kvar.





I dag har vi varit i Bålsta på handboll. En förlust - men det var ett tungt lag i dag med bara två avbytare - så tjejerna krigade på bra ändå!


1 kommentar:

Sabina sa...

Jobbigt att det är kompistjafs. Tar såååå mycket energi. Så mår man ju skit när dom e ledsna. Så vill man ge dom en knäpp på nosen, bovarna. Men det får man ju inte. Frustrerande.

Skönt att han fick en mys EM med mamma.

Duktig du är som syr egna gardiner och kudd överdrag. Håller med du, ska synas att det är hemmagjort.

Kraaaaaaaam