torsdag, mars 26, 2015

Matfavoriter

Ofta när det kommer till matplanering har man noll fantasi, och kommer inte på något annat än makaroner och korv typ... Jag tänkte ändra på det i år...

I min receptpärm har jag en massa recept samlade, och min plan är att laga alla dessa under året. 
Några är återkommande favoriter, några är gamla favoriter som jag glömt bort - och några är helt oprövade som jag sparat för att jag tyckt det verkat goda...

Vegetariskt

Fisk
Festlig laxpudding
Senapstorsk med kapris

Kyckling
Jonas kycklinggryta med äpple 
Kyckling och baconsås 
Baconlindad kycklingfilé 
Flygande Jakob 
Baconfilé med cidersås 

Pastarätter
Lasagne 

Köttfärsrätter
Köttfärsspett med bulgursallad 
Köttfärssoppa med minipasta 

Korvrätter
Korvstroganoff 

Kötträtter
Kalops 

Utöver detta har jag ett gäng kokböcker som jag tänkt gå igenom och skriva ned maträtter ifrån, plus att på nätet finns ju en miljard olika rätter som ser goda ut... Borde inte vara så svårt att äta gott, nyttigt och varierat ju..

1 kommentar:

Mamma sa...

Visst är det konstigt. Att det är så svårt att hitta på mat med alla recept man har runt sig. Ändå blir det samma lilla variation om och om igen. Puss på dig