söndag, maj 11, 2014

Påsken 2014

Jag jobbade på skärtorsdagen och hade med mig Melker till jobbet. Vi var kvar till strax efter 13:00. Sen tog det närapå två timmar att åka hem... Vansinnigt mycket köer. Pust!



På kvällen var vi bara hemma. Inte en enda påskkärring fick vi besök av...

På långfredagen var Micke ledig. Han körde en vända till soptippen med en massa skräp - och jag rensade på härhemma under dagen. Micke åkte också i väg och tvättade bilen - välbehövligt!

På eftermiddagen bjöds vi på påskmiddag hemma hos mamma & pappa. Även familjen Krogius var ditbjudna. Vi hade en mycket trevlig eftermiddag och kväll!

Mamma hade gjort en påskig tårta...

... och jag gjorde några små desserter.
Chokladpudding och pannacotta med mango & passionsfrukt.

Melker ritade en fin påskteckning.

På påskafton & påskdagen jobbade Micke. Vi inledde påskafton med att måla ägg. Sen blev det garageröj och ett par vändor till soptippen. Det var härlig vårväder och vi var ute mycket. Underbart!

Koncentrerad Melker ♥

På påskaftons kvällen grillade vi - och premiäråt utomhus. Lovely!

På påskdagen var jag och barnen på Täby Centrum tillsammans med Veronica & Thyra. Shoppade lite smågrejer... 

På annandagen var Micke ledig. Vi inledde med frukost utomhus och sen hade vi bara en lugn och skön dag! Underbart... 

Härligt Gateau-bröd.

Frukost-bricka att gå ut med 

Det var egentligen nattningsdags - men jag skulle bara leka lite... 

Inga kommentarer: