onsdag, februari 19, 2014

Florida dag fem - Universal Studios

Då lämnar vi Disneyparkerna bakom oss, och ger oss in i Universals värld. 

Vi började med Universal Studios. Där började vi med att ställa oss i kön till Minion Rush. 75 min kö... Men det var bara att gilla läget - vi är ju követeraner nu... 

Minion Rush var riktigt kul, det blev nog dagens höjdare. Efter den såg vi Shrek i 4D.
Gick vidare bortåt, och hamnade då mitt i ett uppträdande med figurerna från Dumma Mej. Passade på att fotas tillsammans med några av dem sen.

Sen blev det ET. En jättfin - och stundtals lite läskig enligt Mathilda - åktur. Den åkte jag två gånger, för jag ville ha med mig Micke. Melker ville inte åka, så Micke var med han under tiden vi åkte. Dom hittade en kul lekplats där Melker åkte en liten båt i en vattenbana.

Sen gick vi vidare bort till Simpson The Ride. En riktigt snurrig åktur - men himla rolig! Man var lagom yr efteråt...

Efter det kände jag mig rätt färdig, och vi gick mest runt och tittade. Som avslutning såg vi paraden.

På vägen hem stannade vi till på Premium Outlets för att handla på Victoria Secret. Mathilda var i himmelriket - man köpte 7 produkter för 35 dollar, alltså 5 dollar per styck... Knappt 35:- - sjukt billigt! I Sverige kostar de mellan 129 - 159 kronor/styck.

Jag gick in i mitt himmelrike, Yankee Candle. Sjukt mycket ljus - och några följde med hem.

Redo att börja Universal-äventyret

Världens största Hard Rock Café




Här fick vi köa i 75 min... men det var det värt!


Som sagt... mycket huvudbonader provades :)



Gru 


Mathilda, Gru och några minioner

Mathilda, Agnes och några minioner


Mathilda & Svamp-Bob

Melker & Svamp-Bob


Vår vän ET som har betytt så mycket för vår familj ♥
Utan ET-filmen hade pappa inte fått upp ögonen för BMX. 
Nu fick han det, och tog BMX'en till Sverige. 




En favorit för Melker

Micke träffar kompisarna i Krustyland



Här hade vi ingen aning om vad som väntades... en vild simulator-tur. Men himla kul!


Mathilda & en minion

Mathilda & en minion

Äntligen på rätt ställe...

6 för 35 dollar - plus en på köpet. Svinbilligt!

Famnen full...

Yankee Candle så långt ögat kunde nå...

Inga kommentarer: