lördag, maj 25, 2013

Mot Cypern

Dagarna innan avresa var fulla med jobb, mycket som skulle hinnas med innan jag kände mig avslappnad... Nackdelen med att åka en fredag är att man inte hinner packa i god tid.. så nu blev det sista-minuten-packning vilket jag inte trivs så bra med.. Det blev sent i säng.. och upp tidigt. Jag vaknade redan före klockan.. 04:07 för att vara exakt... 

Taxin hämtade oss 05 och så åkte vi upp till Arlanda. Mötte upp mamma, pappa, Inger och Sara och sen checkade vi in och lämnade av väskorna. 

Åt frukost och shoppade lite smått innan det var dags att gå ombord. Gick det trögt att boarda, så vi kom iväg lite senare än planerat. 

Micke satt med Mathilda, och jag och Melker satt tillsammans. När vi var uppe i luften så hoppade Melker fram och satte sig med Mathilda, så jag och Micke satt tillsammans.. Vi har stora barn nu... Jag kunde till och med sova på planet en stund. Var så desperat-trött.. Var sugen på att lägga mig raklång på golvet ett tag.. 

Efter fyra timmar landade vi på Cypern. För första gången någonsin var inte himlen klarblå när vi kom, det var rätt disigt. Men ändå varmt. Låg runt 33 grader...

Fick vänta rätt länge på väskorna, kändes som Melkers väska försvunnit då den aldrig dök upp, men till slut så..

Nytt sen senast var också att man nu checkar in redan på flygplatsen, innan man hoppar på bussen. Riktigt smidigt! 

Vi fick rum exakt där vi önskat. Tack för det Ving! Vi fick rum 623. Kanonläge :)

På bussresan slumrade vi lite. Skönt!
Väl framme på hotellet var det bara att gå direkt till rummen. Där drack vi kaffe och tog en varsin macka innan vi gick och badade. 

För första gången någonsin var inte himlen klarblå när vi kom, det var rätt disigt. Men ändå varmt. Låg runt 33 grader...

Efter en stunds badande gick vi tillbaka till rummet och slappade en stund innan vi gick och åt middag. Såklart blev det Souvlaki på La Tasca... Det är ett måste!

Vi var alla trötta, så det blev en tidig kväll...

1 kommentar:

Sabina sa...

Shiiiit va najs. Nu längtar jag ännu mer mot vår Cypernresa;))
Måste komma ihåg resturangen!!

Kraaaaaaam