söndag, november 20, 2011

Helgen

Det blev en kort arbetsvecka för mig... Var hemma måndag, tisdag och onsdag.
På torsdagen återvände jag till jobbet - men mådde inget vidare. Var rätt sänkt.. att åka och sjunga var uteslutet... Efter jobbet åkte jag hem och la mig en stund och sov middag. La mig sen för natten strax efter nio..


På fredagen vaknade jag och mådde BRA!
Så himla skönt...

Fredagseftermiddagen och kvällen blev lugn och stillsam.
I lördags var det finfint väder ute. Inte kunde man tro att det var mitten av november inte.. det kändes mera som mitten av april!

Melker hade Jonte här hela dagen. Först var vi ute och gick - barnen cyklade, och sen stod jag i köket resten av dagen... Bakade saffransbullar och saffransbiscotti och barnen bakade pepparkakor. Tjuvstartade lite med adventsmyset typ...



Välgräddade.. Har inte riktigt lärt mig nya ugnen än...

I dag har vi tagit det rätt lugnt på förmiddagen. Micke satte på vinterdäck på cykeln och jag har varit ute och satt upp utebelysning och städat undan i trädgården.

Mathilda och jag åkte och köpte present till lillebror som fyller år i morgon. Det var den konstigaste present jag köpt till nån! En liten mal...


Sen bar det av ut till Odensala på födelsedagsfika. Trrevligt!

Och nu är helgen slut... och tre arbetsdagar återstår innan vi åker till LONDON! Toklängtar...

3 kommentarer:

Sabina sa...

Förutom att du varit sjuk så låter veckan rätt najs:)

Mys att baka saffrans bullar och peppisar, tänkte att vi kanske skulle försöka oss på det nästa helg då det bara är en hockeymatch ist för denna helg då det var TRE;) suck.

Skönt att du mår bättre.

Kraaaaaaaaaaaaaaaaaam

Josefina sa...

Vi har också tjuvstartat med adventsmyset. Varför inte liksom - när det är så mysigt. ;)

KRAM!

Josefina sa...

Välkommen hem från England ! Ser fram emot reseberättelse! Men känn iiiingen press. ;) Kram.