torsdag, september 15, 2011

Rhodos dag tre, fyra och fem

Dagarna trillar på..
Vi äter frukost på rummet och tar det lugnt.. Vi är inte dom som stressar ut till poolen direkt. Vi har ju semester...

Havet här är helt underbart, och jag gillar verkligen stenbotten som finns här. Jobbigt utan skor - men nu när vi alla köpt badskor är det toppen. Det är urmysigt att bara ligga och gräva i alla fina stenar... och skönt att slippa sanden..
Båda barnen gillar numera att bada i havet, och båda två snorklar runt och tittar på dom väldigt nyfikna fiskarna. Att jag blev biten i låret av en fisk igår är inget vi pratar högt om.. Då är det slutbadat i havet...

Första två dagarna var det väldigt kallt i poolerna, men nu är det bättre. Kanske har vant oss.. Så nu kan vi vara i längre stunder.. Barnen badar mest hela tiden..
Melker är helt ointresserad av Miniland och aktiviteterna där.. och Mathilda är för stor. Hon var anmäld på Pizza & Movie-night ikväll, men den blev inställd då det bara var hon som var anmäld. Det är svårt för henne att hitta vänner, det är inte många i hennes ålder här. Det är mest yngre barn här..

Omgivningen här är rätt öde, det finns inte mycket runt omkring så matubudet är rätt begränsat. Det finns La Tasca och så Fino. Fino blir det sista kvällen tror jag.. La Tasca här har fantastisk utsikt, men maten är inget vidare tyvärr. Inte alls jämförbart med Cypern.. Tyvärr! Åt en La Tasca Club Sandwich igår, och den är riktigt god på Cypern - men här var den rent av äcklig.. Synd!

Igår åkte vi in till Rhodos Stad. Det var mysigt att gå innanför den 15 km långa gamla muren. Vi gick upp i ett klocktorn och kollade in utsikten, och så gick vi och tittade i affärer.

Åt på en mysig restaurang som heter Rustico. På väg därifrån snurrade vi in oss bland gränderna och Melker blev rätt orolig för att vi inte skulle hitta hem igen. Men när vi gick där bland gränderna fick vi se hur grekerna bor.. Det var många som satt utanför sina lägenheter med dörrarna öppna, så att vi kunde kika in. Till slut hittade vi ut och tog en taxi hem till hotellet.

Idag gick mamma, pappa och jag till en större affär som ligger en bit härifrån. Handlade mat så vi kan fixa på rummet några kvällar till. I dag åt vi pasta med kyckling & baconsås. Väldigt gott!

Efter maten tog vi ett kvällsdopp i havet. Lovely!
Sen kom mamma och pappa hit och vi spelade en omgång Alfapet innan vi gick iväg och kollade på kvällens show.. Den var rätt kass..


Jag jämför precis allt med Cypern.. Det finns nog inget Sunwing som är som Cyperns..
Vi är svårflörtade ;)

3 kommentarer:

Josefina sa...

Förstår att ni är hemma nu, men att ni haft en skön vecka! Jag har varit på Cypern, och jag kan förstå att du blivit extraförtjust i just Cypern. Kram.

Sabina sa...

Älskar cypern jag med;)

Har dock aldrig varit på rhodos.

Biten av en fisk i låret, det låter så där:( jag är ju lite rädd för fiskar jag, så då skulle det nog vara färdig badat för mig oxå;)

Kraaaaaaaaaaaaaaaaaam

Sandra sa...

Mmm.. Cypern är stället i våra hjärtan liksom :)

Hi hi.. jag blev rätt förvånad vill jag lova.. även om det inte gjorde ont.. Men jag var lite reserveraed sen.. Hi hi!

Kram!