söndag, september 25, 2011

Köksrenovering dag två

I morse kom mamma & pappa hit. Pappa och Micke satte igång och slipade i köket.

Jag styrde upp lite med lek för Melker innan jag, mamma & Mathilda stack i väg till Uppsala. Ikea och Bauhaus stod på schemat. Från början var det tänkt att vi skulle hinna med att shoppa lite skor & byxor till Mathilda oxå, men det fick vi stryka..

På Ikea kikade jag på lite lådinredning och köpte några grejer, och så köpte jag en taklampa och så en kudde och nåt litet mer kanske.. Minns inte så noga...

På Bauhaus köpte jag eluttag, handtag, färg och en skruvdragare. Spontanshoppade även tapeter... Det blev en storblommig variant..


Hade tänkt spara tapetseringen tills vi hade fått upp köket, men man kan ju ändra sig.. Så på fredag ska mamma och jag sätta upp tapeten..


Just nu håller jag på och funderar på hur vi ska göra med utrymmet mellan underskåp och överskåp. Jag är lite sugen på en glasskiva, eller något liknande. Eventuellt med tapet under...
 


I kväll har vi varit på familjemiddag hos mamma & pappa igen. Mysigt! Det var ett tag sen sist..


Nu väntar en rätt lung arbetsvecka. Skönt.. för på hemmaplan är det rätt stökigt :)
I veckan väntar elektrikerbesök och mattläggning..

Ska nog ta och förpassa mig upp i sängen och läsa en stund..

4 kommentarer:

Marianne sa...

Ja, vad jag ser fram emot tapetseringen. Det ska bli kul.
Men hörrö hur kan det bli så dyrt på IKEA när man inte handlar något speciellt :)
Puss

Josefina sa...

Förstår att ni kämpar med ert nya kök! Bra att ni har snälla människor runt er som hjälper till! Kommer garanterat bli väldigt snyggt ... Kram.

MrsRos sa...

Spännande med nytt kök.

Men du, har det kommit en fjärde bok nu? Håller just nu på med den tredje och vill inte riktigt att den ska ta slut. Men nu när jag vet att det finns ytterligare en...

Kram

Sabina sa...

Tapeten är sååååå snygg!! Me lajki!

Jag skulle ha gått på glasskiva med tapet under. Vill ha så själv här hemma, funderar på om man bara kan riva kaklet vi har och sätta dit glasskiva ist, om man bara vill ändra lite i köket lixom;)

Skitsnyggt blir det i erat kök. Måste säga det igen å igen;) Tjatig?? JAG??? Nääää.

Kraaaaaaaaaaaaaaaaaaaam