söndag, augusti 07, 2011

Helsinborg - Helsingör

Dag två vaknade vi strax efter nio och gick ner och åt frukost. Gjorde oss sen klara för att bege oss till färjeterminalen.

På väg dit passerar vi Grand Hotell som ligger grannen med vårt hotell. Där sitter delar av Håkans band ute och äter.. och vi började genast fundera på om Håkan var där.. Tänk om vi skulle få en skymt av honom..

Men vi skärpte till oss och gick vidare till båten, och får över till Danmark.
Jag hade egentligen inga förväntningar på Helsingör - men vi hade en toppendag. En shoppingdag blev det och jag hittade en massa fint! Köpte dock inte så mycket som jag hade kunnat gjort...

Vi åt urgod lunch på en trevligt ställe. Vet dock inte varför vi inte delade på en rätt rätt.. Vi lämnade det mesta av den ena...



Vi shoppade vidare och hann med att fika en gång också innan vi återvände till Sverige efter en mycket trevlig dag i Helsingborg.

Shoppingstråket

Det här delade vi på i alla fall...

Kronoborg slott

Väl tillbaka i Helsingborg shoppade vi vidare. Jag hittade en Onepiece till Melker på Lindex. Perfekt!

På kvällen åt vi Tapas på ett mysigt ställe, och sen avrundade vi med en kaffe på ett annat ställe. Sen var det dax att gå tillbaka till rummet och packa ihop.

Sex i morse klev vi upp för att flyga hem.. Landade på Arlanda strax efter tio.

Har haft två härliga tjejdagar - men borta bra - men hemma bäst. Så är det ju alltid...

3 kommentarer:

Sabina sa...

Ja så är det ju, borta bra men hemma bäst lixom. Även om jag är tokavis på en tjejweekend. Lovlei.

Nu är det säkert bara ett par år kvar för mig innan jag kan ta en sådan helg ;D hehehe.

Kraaaaaaaaaaaaaaaaaaam

Sandra sa...

Mmm.. det var jättemysigt och välbehövligt...

Tänk att kunna slutföra diskussionerna liksom :)

Mmm.. kanske får du vänta ett tag.. men du har ju nåt myyyysigt att se fram emot!

Kram!

Unknown sa...

Å så mysigt å bara åka i väg så där. Å flyga dit istället för att åka bil som jag tycker man alltid gör. Super ju.

kram