fredag, juni 10, 2011

Minisemester i Göteborg - dag 4

Fjärde och sista dagen gick vi upp hyfsat tidigt. Åt frukost och packade ihop våra saker. Städning ingick i priset - det var skönt att slippa det!

Innan vi åkte därifrån så gick jag och framförde våra synpunkter på hur grannarna betett sig. Dom hade fått flera klagomål och jag blev ombedd att fylla i en reklamation. ¨

Första natten blev vi som sagt störda rejält. De andra kvällarna hade dom högljudd fest fram till 24, och iom att det skulle vara tyst vid 24 så gjorde dom kanske egentligen inte något fel - men jag anser att man ska kunna bo på en familjecamping med sina barn och att dom ska ha en chans att somna i vettig tid...
(Vi har fått svar - och vi kommer att få kompensation för det hela. Det lönar sig att klaga :)

Vi lämnade Lisebergsbyn strax efter elva. Nicklas, Sandra & Max åkte då hemåt - medan vi andra åkte till Universeum.

Vi gick genom "djurdelen" och tittade på fiskarna och de andra djuren, plus att vi var och tittade på en ormvisning också. Allihopa kan nu skryta med att ha klappat en orm :)

Det fanns även en uställning om fjällvärlden och där hittade Mathilda denna snöskoter

Cooling

Mathilda & morfar klappar ormen

... och Melker klappar ormen

Efter det åt vi lunch, och sen skiljdes vi åt. Mamma, pappa, Melker & jag åkte hemåt medan Micke, Mathilda & farfar ville gå en stund till på Universeum.

Melker somnade rätt omgående i bilen, och sov till Gränna ungefär. Där stannade vi till så att jag fick gå in och handla lite mellanmål. När vi sen åkte vidare var Melker rätt missnöjd.. och efter en stund förstod jag varför. Han blev åksjuk.. Tur att jag hade en påse nära till hands. Efter att han fyllt påsen så var det bra igen.

Resten av vägen hem fick vi sitta och lyssna på hans spellista på Spotify.. Markoolio, Queen och Erik Saade typ.. Vi var hemma vid halv nio, och ett par timmar senare så kom Micke & Mathilda.

Sammanfattningsvis så har vi haft en mycket bra liten semester. Urskönt att komma i väg några dagar!

Inga kommentarer: