torsdag, juni 09, 2011

Minisemester i Göteborg - dag 3

Tredje morgonen var vi trötta och tog det lugnt. Gick till frukostbuffén rätt sent och satt kvar tills dom stängde vid tio.Tog det sen lugnt vid stugorna en stund.

Andfamilj på besök

Max gosar med Mathilda

Finaste barnen

Planen för dagen var att ta oss ner på stan och åka Paddan-båt. Så det gjorde vi.. Vi fick återigen köa en stund för att få köpa biljetter till båtturen, och sen fick vi vänta en halvtimme på att kliva ombord.

Efter lite gnöl och sura miner var vi ombord på båten som tog oss runt på en liten sightseeingtur. Jag satt med Melker och han gillade det skarpt, och även jag tyckte det var mycket trevligt! Vi MÅSTE åka MINST en sån båttur i Stockholm i sommar.. Vi har pratat om det i så många år nu - utan att ha kommit till skott...

Melker under en av broarna

Jag ♥ Melker


Det stora Göteborgshjulet som från och med nästa år kommer att finnas på Liseberg.
Det kommer jag INTE att ge mig upp i. Never Ever!

Hotellbåten Barken Viking (tror jag den heter..)

Efter båtturen gick vi till Saluhallen och satte oss på en restaurang intill där. Till Salu hette den. Det var dåligt med utbud av barnportioner, så jag beställde in en vanlig portion. En räksmörgås.. Den var gigantisk - och himmelskt god!

Jag bad om en doggy bag och tog med mig typ 75% av mackan.. Perfekt att ha senare under dagen - det blev middag för både mig och Micke.

Melker väntar på maten

Mackan

Efter lunchen åkte vi till Slottskogen och gick runt lite där. Tittade på sälarna och besökte Barnens zoo där det fanns getter, grisar och kanske nåt mer.. Tyvärr stängde dom när vi kom så vi hann inte kolla färdigt.. Vandrade vidare för att kolla på "vilda djuren", men såg bara några dovhjortar - eller vad det nu var vi såg...

Köpte varsin glass innan vi började vandringen tillbaka ner mot spårvagnen. Där skiljdes vi åt, jag och Micke stannade kvar medan de andra åkte hemåt mot stugorna igen.

Vi satte oss i gräset och åt vår "picknick" och tittade på folk en stund. Sen vandrade vi i väg till Slottskogsvallen där Håkan Hellström skulle spela.

Vi ställde oss nästan längst fram vid andra staketet. En stund innan konserten började, och det hade fyllts på rejält bakom oss, sa jag till Micke; "Vi kanske skulle ta och backa lite..."

Jisses vad har hänt med mig?! Jag som brukar vilja stå så långt fram som möjligt.. Dessutom valde jag bort mina konsert-Converse och satte på mig mina bekväma Nike i stället.. Det går fan utför..

Hursomhelst stå stod vi kvar - och det är jag glad för! Det var toppenplatser...
HÅKAN var grym! Jag har aldrig varit med om en artist som har mer scennärvaro och publikkontakt.. och så den otroliga glädjen!

Jag är superglad över att jag fått se Håkan på hans hemmaplan, bland 20 000 andra. Det var en grym spelning!

MEN.. när det var dax för extranummer så backade vi ut ur folkhögen, och vi lämnade till och med området innan sista låten..  Spelningen var försenad och jag visste att barnen längtade efter oss, så vi ville hemåt..

Lyckades hitta en taxi och var hemma strax efter elva. Melker hade precis somnat, men Mathilda var vaken.
Dom hade haft en trevlig kväll utan oss. Melker hade spelat minigolf med farfar & morfar, och Mathilda hade kört musiktävlingar med Sandra & mormor. Tydligen så hade det berättats en hel del Bellman-historier också :)

Inga kommentarer: