måndag, maj 09, 2011

Söndag

Jisses så länge vi sov.. vaknade strax innan nio med ett ryck. Klockan tio skulle vi ju vara nere på dagis.. Det var dags för vårstädning.. Vår allra sista städdag på Kanonkullen! Känns väldigt skönt - men samtidigt lite vemodigt när man tänker på att vi varit där i stort sett dagligen under nio års tid..

Mathilda skulle stanna hemma medan vi var där, och i och med att vi skulle äta lunch där så fick jag fixa lunch till middag. Det var premiär för henne att äta lunch själv..

Strax efter tio hojjade vi ner till Kanonkullen. Vi hade turen att få vara utomhus denna ljuvliga försommardag! Jag har i stort sett alltid hamnat inomhus varje år..

Jag rensade land och krattade löv.. Micke grävde upp gamla stubbar och satte ner nya. Melker lekte med sina polare under tiden. och stundtals hjälpte dom Micke med stubbarna. Han kändes sig stolt efteråt vår fina lilla kille!

Strax efter ett ansåg vi oss klara - och åkte hemåt. Brukar alltid stanna till sist - men det skippade vi denna gång. Jag har gjort SÅ mycket för Kanonkullen under alla dessa år - så jag kände att vi kunde dra med gott samvete..

Melker fick med sig Darin hem så dom fick leka ett par timmar.
Det hade gått toppen för Mathilda att vara hemma själv.. hon satt framför datorn iklädd pyjamas när vi kom hem...

Eftermiddagen blev ganska så lugn. Jag hann till och med slumra en stund i solstolen.. Skönt! Inte lika skönt att vakna till och inse att Darins föräldrar precis kommit.. Jag var tokförvirrad när jag steg upp..

På kvällen var det först grillning hos mor & far och sen var Sandra och jag på boxning.
Det var så jäkla kul på boxningen.. och grymt jobbigt! Älskar det!

En helt underbar helg måste jag säga!

Inga kommentarer: