onsdag, maj 18, 2011

I dag är jag piggare :)

I dag är jag mycket piggare och gladare - trots att jag inte fick så där jättemånga timmars sömn. Det hände en olycka i sängen vid fyratiden i morse, så det blev till att gå upp och duscha och slita ur lakan och sånt.. Melker och jag sov sen vidare i hans säng. Men det var svårt att komma till ro..

Melker var först lite olycklig för att det hänt en olycka, men jag fick han på andra tankar och sen gick det över. Han kallade sina nerkissade byxor för PISSBRALLOR och tyckte det var urkul, så det har vi fnittrat åt i dag han och jag... Knasigt!

I dag hade jag min första engelskalektion. Det var läskigt! Jag ver nervös.. Det var engelska från sekund ett liksom..

Jag kan konstatera att jag behöver få in ett "good-enough"-tänkande i engelskan. Jag inser vad som hämmat mig i alla år.. Om jag inte är exakt säker på uttal och grammatik så vågar jag inte prata - då är det bättre att hålla käft. Tänk om jag skulle använda ett ord fel, eller uttala ett ord fel. Det går ju liksom inte..
MEN nu behöver jag tänka om - jag måste våga prova mig fram för att bli bättre helt enkelt..

Hur som helst så gick det helt okej, och jag ser fram emot att bli säkrare och våga mera :)

I kväll har jag varit med Melker på fotboll. Det var andra gången och han tyckte det var superskoj!



Nån form av målgest..

En glass efteråt..

Och så några andra bilder...

Fick den här på mms av Micke i helgen när dom var i Enköping.
Underbara va?!

Tänkte föreviga min tulpanrabatt.. det fick bli en regnig dag!

Avslutar med en söt badpojke!





3 kommentarer:

Sabina sa...

Inge roligt att bli väckt av att sängen är blöt, inte för någon så klart, så pisskalsonger tycker jag är ett bra ord;)

Skönt att du är lite piggare, sååå jobbigt att vara trött ju.

Super fint mms kort du fick av mannen, kärlek lixom.

Tack ännu en gång för att du räddade vår rabarberpaj, det blev såå mumsigt så;)

Kraaaaaaaaaaaaam

Marianne sa...

Det var nog pisskalsongernas fel.
Köp inga fler såna.
Finns det något mer rofyllt än att se barn sova. Gospluttar.
Puss

Sandra sa...

Sabina.. Nä.. det var inte roligt.
Dom där PISSBRALLORNA kastar vi i väg :)

Mmm... det är skönt att vara piggare :)

Mmmm.. det är underbart med foton på sovande barn..

Det var så lite så - rabarberpaj är ett måste liksom...

Mamma.. Nä, såna köper vi inte mer :) Gospluttar var namnet!

Kram på er!