måndag, april 25, 2011

Lugn annandag!

I dag har vi haft en lugn dag!

På förmiddagen var vi ute i fårhagen en stund och promenerade/joggade. Micke och barnen körde ett varv och jag körde två varv. Så himla skönt!

Blev lite sugen på att ta upp morgonpromenaderna igen..

Efter lunch blev det kompislek för bägge barnen. Jag och Micke softade under tiden.
Jag låg och sov i en baden baden i en timme. Helt ljuvligt.. men man blev rätt dizzy efteråt..

Just det - en liten hamster update;
Senaste dagarna har Nikkie börjat gilla hamsterbollen - och vilket lyft! Barnen har jättekul med henne. Roligt!

Nu hoppas jag att jag slipper mina "oansvariga drömmar" jag haft sista tiden..
Jag har drömt att jag miss-skött barnen, att jag köpt en häst som jag glömt bort att sköta om och så vidare.. Tror att allt bottnat i att jag känt en sån oro för hamstern och Mathildas ointresse..

Blev glad i morse då jag hörde hur hon satt i sitt rum och pratade länge med henne!

3 kommentarer:

Monkan sa...

Apropå hästar... När ska du börja rida igen??? :)
Kram kram

Sandra sa...

Ja du.. min tanke var att börja islandshästridskola i höst.. Men jag kollade upp vad det kostade och insåg att de var snordyrt..

Får satsa på att komma i väg på turridning lite då och då i stället.. Sandra och jag tänkte försöka rida för första gången i maj :)

Kram kram!

Josefina sa...

Å vad kul att hamstern gillar bollen! Underbart ju. Mulle har en han också som han springer runt i. Fast ibland sitter han mest stilla där inne och tvättar sig. :)

Hoppas att ni haft en skön påskhelg!!

Kram