lördag, februari 26, 2011

Bra vecka

Har haft en bra vecka!
Lagom med jobb för min del. Skönt!

I måndags åkte jag och shoppade lite efter jobbet. Mestadels presenter till Mathilda som alldeles snart fyller tio år.. men även en sweatshirtjacka till Melker och ett par Adidas-byxor till mannen.

Efter min shoppingtur åkte jag hem till mamma (där även mormor var) och fikade en snabbis.

I tisdags hämtade jag en ganska mosig Mathilda från fritids. Vi skulle åkt på innebandy, men skippade det.
Efter en stund hemma kändes hon dock piggare, och vi bestämde oss för att åka och handla inför kalaset i stället.

I onsdags var det teater för Mathildas del. Så jag och Melker skjutsade dit henne och åkte sen hem och spelade "Den försvunna diamanten". Mysigt! Sen hämtade vi Mathilda också såklart..

I torsdags hade vi ingen kör, så jag åkte hem efter jobbet i stället. Först åt vi middag tillsamamns allihopa - på en vardag! Det är inte ofta det sker.. sen åkte Micke & Mathilda på innebandyn. Jag och Melker fortsatte vårt spelande.. Yatzy blev det denna dag.
När Micke & Mathilda kom hem, så lämnade jag hemmet och drog hem till Heli.
Fika och massa prat! Mysigt!!

I tisdags hade jag även medarbetarsamtal på jobbet. Det var min nya chef som höll i det, men utvärderingen på föregående år hade min förra chef gjort..
Min nya chef var väldigt positiv och öste beröm och lovord över mig.. väldigt smickrande förståss.. MEN.. det var en sak i föregående års bedömning som retar mig nåt överjävligt.. Vi får "typ betyg" i skalan 1-5 och på en punkt hade han satt 2:a på mig.. troligtvis för att jag inte tar så mycket plats i stora sammanhang - och det stör mig! Ska det vara ett krav liksom? Jag tar plats i vår arbetsgrupp och där är jag väldig aktiv och samarbetsvillig osv...

Jag sa givetvis att det här störde mig, för jag tycker att det är fel. Min nya chef sa att nu lämnar vi det gamla bakom oss och ser framåt (jag har berättat precis hur illa jag tycker om vår föregående chef) och det är väl så jag får göra.. men samtidigt så känner jag att jag skulle vilja ha en förklaring på vad fan han menar..

Nåja, det är väl som vanligt.. av alla kommentarer så är det den negativa man minns..

Just det, i onsdags ramlade lilla mormor och bröt lårbenet. Det var ju inte alls något som hörde till en bra vecka.. eländes elände är vad det är! Hoppas nu att mormor piggar på sig snabbt och att det löser sig för morfar... Han kommer ju inte att kunna vara hemma med mormor nu under tiden hon läker..  Usch, jobbigt!

Inga kommentarer: