lördag, maj 08, 2010

Överraskningen!

Min kära svägerska ringde mig för ett par veckor sedan och ville boka upp mig en kväll. Det var då när jag hade haft några tuffa veckor med allt tjafs och panikångest och allt sånt skit... Hon tyckte att jag var värd en överraskning! Fina fina Sandra ♥

I lördags var det då dags. Jag hade fått reda på att jag skulle ta med mig mina badkläder och att jag skulle bli upphämtad vid femtiden... Jag hade mina aningar om vad som skulle ske - men likförbannat var jag rätt pirrig innan.. Gick och vankade av och an här hemma :)

Vid halv sex kom Sandra och hämtade upp mig. Hon styrde sen bilen åt "fel" håll, jag hade trott att vi skulle åka hem till Sandra & Nicklas, men det skulle vi visst inte....  Men sen visade det sig ändå, att Sandra bara skulle tanka bilen, därav den felaktiga vägen. När bilen sen var tankad så åkte vi hem till Sandra & Nicklas.

Väl där gick vi in, och i köket stod lite småplock (bland annat urgoda oliver...) och ett par glas framdukade. Jag noterade att det bara var två glas framme, så då stämde ju inte min misstanke om att vi skulle bli flera... Jag fick ett glas bål i min hand och Sandra sa åt mig att sätta på mig baddräkten.. Då tittade jag ut i deras SPA-bad.. och minsann så såg jag två huvuden där i :)

Såg inte vilka det var först, men när vi kom ut såg jag ju att det var Vera och Sabina!
Tänk vilka underbara vänner jag har! Först av allt en underbar svägerska som syr ihop en överraskningstjejmiddag och bjuder in två av mina älskade vänner..  Jag känner mig lyckligt lottad ♥

"Smög" ner i det varma, sköna vattnet.. och så låg vi där och bubblade och babblade i nån timme. Urskönt! Vi såg ut som russin sen...

Sen åt vi god middag, drack en massa goda drinkar, pratade och "spelade" Tjejmiddagsspelet. En form av konversationskort som höll oss i gång hela kvällen... 

Nicklas & Max kom väl hem vid halv elva eller nåt, och då undrade Sandra om vi ville gå ut i Märsta en sväng, för i såna fall kunde Nicklas skjutsa dit oss.. Men det var ingen av oss som var sugna på det...  Vi trivdes så bra där vi satt och hade mysigt :)

Vi var väl kvar tills ett-tiden eller nåt sånt.. Då skjutsade min snälla bror hem oss. Först åkte vi till Sigtuna och släppte av Vera. På väg tillbaka till Märsta så har vi närkontakt med en älg... Helt plötsligt står bara en älg intill bilen.. Vet inte alls var den kom ifrån, om den stod där eller om den kom gående.. Det gick så fort, plötsligt var den bara alldeles intill bilen. Nicklas väjde undan, och tack och lov stannade älgen..  Hugaligen!
Var lite skakis sen efteråt...

Blev avsläppt hemma strax innan två. Nöjd och glad efter en toppenkväll!
Tack, TACK, TACK mina fina vänner ♥

2 kommentarer:

Sabina sa...

TACK själv goding. det var sååå trevligt å jag blev så glad att Sandra ringde mig;)
Kraaaaaaaaaaaaaaama

Vera sa...

Kort och gott....Löv u! Kramen!