söndag, maj 09, 2010

Helgen redan slut...

Helgen gick såklart lika fort som vanligt. När ska jag lära mig att det är så? När ska jag lära mig att helgen är till för att vila och ladda batterierna? Kommer jag bli lyckligare när jag är klar med alla mina städningsprojekt? Jag vill gärna tro det, men det är kanske inte..

Nåja, nu är i alla fall Mathildas rum rensat. Mindre saker att sprida ut.. fast fortfarande finns det mycket... Melkers rum är påbörjat. Garderoberna ser ut som skit. Det är fullt med kläder inproppat.. Hade trott att jag skulle hinna med dem i helgen, men det gjorde jag inte..

I dag var det städdag på dagis, men jag bangade. Micke var ju inte hemma, och jag mådde halvrisigt och Melker likaså. Ingen bra kombo.. Så jag bangade - och fick dåligt samvete såklart..

Men å andra sidan hade vi den ordinarie dagisstädningen, så vi fick ändå åka ner och städa på eftermiddagen sen. Det gick rätt snabbt tack och lov..

För övrigt så har Mathilda haft kompisar här hela dagen, och Melker och jag har lajjat. Bäst var när vi lekte sjukhus och jag fick ligga och sova i hans säng.. Jag somnade :)

Melker är fortfarande lite halvskruttig, och liiiiite febrig. Tror jag... eller kanske räknar man inte en kvällstem på 37,8 som feber?

Vi får se hur morgondagen blir!
Jag ska i alla fall gå och lägga mig typ NU...

Inga kommentarer: