lördag, januari 09, 2010

En helt oplanerad dag

Så härligt det var i morse att känna att vi hade en totalt oplanerad dag framför oss!
Efter en lång skön frukost, delvis gjord av Mathilda - hon hade gjort fjärilssmörgåsar till oss alla, så gick vi ut. Det var kallt ute, runt -18, men det var så soligt och fint så vi kunde liksom inte låta bli..

Vi åkte först en stund i vår egen backe, och sen gick vi till backen nere vid skolan och åkte och slutligen gick vi till Kanonkullen och åkte där.

Vi var ute i närapå två timmar, och när vi kom hem var vi minst sagt rosiga om kinderna..

















Som sagt, Värmeljusjakten pågår...
Fick en hel påse värmeljuskoppar av en arbetskamrat och dom har vi nu rensat från stearinrester..



Jag är inne i en pysselperiod.. Det är avkopplande, och det behöver jag!!
Jag hade fått ett paket från Pysselklubben där man skulle göra kuddfodral eller väskor, och jag valde att göra en väska till Mathilda...





Jag vet inte riktigt vad jag ska säga.. Det ser ut som en femåring gjort den ungefär...
Men Mathilda tyckte den var fin i alla fall :)

I morgon har vi en precis lika oplanerad dag som i dag. Är det inte fantastiskt så säg?

5 kommentarer:

Josefina sa...

Härlig dag! Blir nyfiken på Fjärilssmörgåsarna ... :) Örngottet är hur fint som helst!

Fresia sa...

Det är ljuvligt med oplanerade dagar helt enkelt. Och ni har en idag också, skönt.
Ser riktigt mysigt ut på bilderna, trots nupna kinder (man ser att det är kallt). Det är så himla mysigt att komma in efter att man varit ute så där!

Vad pysslig och händig du är. Tycker väskan ser fin ut.

en fråga bara - vad är det med ljusjakten, fattar inte. Ngn form av insamling för mijöns skull eller vad?

kramen

Josse igen sa...

jäklar, det var ju en väska!! ;)

Jenny Bergvall sa...

Fjärlissmörgåsar?? Dom vill vi ha bildbevis på! ;)

Pysslet såg skoj ut. Visst är det avkopplande att pyssla! Tycker inte alls att det såg ut som om en femåring gjort det!

KRAM

Sandra sa...

Josse: Fjärilssmörgåsarna är vanliga smörgåsar som Mathilda dekorerade med gurkskivor och kaviar...

Hi hi.. man kunde välja om man ville göra örngott eller väska och min blev en väska *ler*

Fresia:
Ja det var härligt!
Som sagt, det var kallt men skönt!

Tack.. ja, jag har kommit på hur avkopplande det är att pyssla.. Utbudet i pysselskåpet blir större och större :)

Jo, det är väl för att lära barnen (och deras föräldrar) att man ska återvinna metallen, så då gör dom det till en tävling.

Jenny: Snablans.. jag missade att fota mackorna.. Får göra det nästa gång hon gör såna...

Ja, det är verkligen avkopplande!

Kram på er!