söndag, november 29, 2009

Första advent och Rasmus på luffen

I dag är det första advent och vi fick tända första ljuset. Alltid lika mysigt!

Vid halv elva blev Mathilda och jag upphämtade av mamma/mormor och så åkte vi in till Stockholm. Parkerade bilen och gick till Oscarsteatern med ett stopp på Seven Eleven för lite påfyllning i Mathildas mage.

Vi gick in och hängde av oss kläderna, gick på toaletten och satte oss på våra platser på femte raden på parketten. Toppenplatser!

Rasmus på luffen var mycket bra, och Markoolio var toppen i rollen som Oskar! Benjamin Wahlgren och alla de andra barnen är helt fantastiskt duktiga. Imponerande!
Mathilda tyckte också att det var bra, men hon var trött och satt och vred på sig en hel del...

Efter teatern gick vi till Åhléns och fikade lite. Kollade på lite julsaker där också innan vi gick ner till NK för att kolla in årets julskyltningen. Där var det massvis med folk.. så det var trängas som gällde.

På vägen tillbaka till bilen gick vi in på Akademibokhandeln och köpte två julklappar till Melker där. Fick även några fler julklappstips till Mathilda där :)

Väl hemma i Märsta så stannade vi till på Järnia och Coop. På Järnia handlade jag en fin stjärna till fönstret i datarummet. Den är jag mycket nöjd med :) Köpte även två saker som jag hoppas att aldrig behöva använda.. En brandsläckare och en räddningsstege. Kände att det kan kännas tryggt att ha..

När vi kom hem hade Micke fixat god köttfärslimpa. Mums!

Micke och Melker har ägnat dagen åt att ta en cache, handla, tvätta bilen och slänga skräp. Tackelitack säger jag som i morgon får åka i en nytvättad bil :)

I går kväll skulle jag lägga ner en sak i lådan i datarummet.. då möts jag av det här:

Mathilda tyckte det var en bra plats att samla kulor i...


Melker byggde en fälla nu i kväll...
På skylten står:
VARNING!

Dörren för inte öppnas!
Inte ens av Mathilda, Micke, Sandra.


Som sagt - jag är väldigt nöjd med min nya stjärna :)

Inga kommentarer: