fredag, augusti 14, 2009

Mjukstart...

Så var det då dax att börja jobba igen.. i söndags kväll var jag fast besluten om att vi skulle upp i vanlig tid på måndagsmorgonen med frukost på dagis för Melker.. 07:30 börjar frukosten på dagis, men vid den tidpunkten så låg vi fortfarande kvar i sängen. Jätteskönt..

08:30 hade jag lämnat av båda barnen. Melker var urlycklig över att vara tillbaka och sprang in på gården och kramade om fröken och sen var leken i full gång. Härligt!

Mathilda var lite pirrig.. Förväntansfull, men rädd för att det inte skulle finnas någon kompis att leka med. Det behövde hon inte oroa sig för.. Flera barn kom och slängde sig om halsen på henne. Skönt!

Jag kom till jobbet vid halv tio ungefär. Slappt som tusan..
Kändes sådär att vara tillbaka.. Hade hellre haft semester nån vecka till..

På lunchen tog jag med mig en arbetskamrat på lunchcaching. Kul! Jag tycker det känns trist att inte hinna cacha lika mycket nu när man börjar jobba igen...

Jag jobbade till fyra ungefär, så det var verkligen mjukstart!

Tisdagen blev ungefär lika slapp. Även denna dag lunchcachades det!
På kvällen var jag och mamma och klippte oss. Micke var i väg med jobbet, så jag fick ta barnen med mig. Jag hade räknat med att det skulle bli rätt rörigt, men det gick förvånansvärt bra. Det enda var väl att Melker pratade sönder stackars Carinas öron totalt...

I onsdags var jag på Maxi Arlanda och jobbade ett par timmar. Kul!
Melker följde med en kompis hem efter dagis, så det var bara Mathilda som skulle hämtas. När vi varit hemma en stund så ringer en kompis och undrar om Mathilda vill komma och leka och sova över. Det ville hon gärna.. Då skulle hon även få vara med dem på torsdagen, och skippa fritids. Toppen!

Jag CYKLADE iväg med Mathilda och när jag kom hem igen så åt Micke och jag middag i lugn och ro. Micke och jag åt middag i lugn och ro.. Det är vi inte bortskämda med precis :)

I väntan på att Melker skulle komma, så gick jag till skogen och plockad eblåbär. Blev så himla sugen på att få sitta där i lugn och ro och plocka. Vad är det som händer med mig??? (hi hi..)
När jag plockat en stund så kommer Melker, Ebba och hennes mamma gående genom skogen. Efter en stunds pratande gick jag hem med Melker och sen tillbaka för att plocka mer blåbär.

Vid åtta stack Micke i väg till jobbet igen, och jag började natta Melker. Precis när han var på väg att somna så ringer Mathilda för att säga Gonatt. Det lät bra till en början, men efter att ha sagt Gonatt till Melker så kom hemlängtan över henne..
Som tur var kunde Vivi komma över med henne, så jag slapp slita upp Melker. Försökte få Melker att somna innan Mathilda skulle komma hem, men det var lönlöst.. så det blev en sen kväll. Klockan var över tio innan dom sov.. och då sov även jag :)

Även i torsdags jobbade jag på Maxi Arlanda i ett par timmar. Jag hämtade barnen och Micke jobbade sent. Leila följde med Mathilda hem från fritids, så lyckan var total :)

När Leila sen skulle hem så skjutsade vi hem henne, och passade då även på att hälsa på gammelmormor & gammelmorfar som bor i huset brevid. Två flugor i en smäll liksom..

Idag har det varit planeringsdag på fritids. Micke var hemma med barnen, och jag jobbade hemifrån. Tog det lite lugnt i morse.. skönt!

Vid elva åkte Micke och barnen till Enköping och lämnade mig här hemma. Jag har som sagt jobbat lite, men även varit en sväng på Väsby centrum.

I kväll har jag varit hos mamma och pappa och ätit god middag. Nu sitter jag och fixar med foton på datorn.. funderar på om jag ska orka se en film eller ej?! Vi får se vad det blir...

Inga kommentarer: