måndag, augusti 03, 2009

Måndag

Micke semester är slut, men jag och barnen får vara lediga även denna vecka.
Vi hade en riktigt slapp förmiddag.. Så himla skönt!

Blev dock lite störd på Hemfrid.. Klockan åtta på morgon ringer det på dörren ett antal gånger. Innan jag hinner kliva upp hör jag hur dörren öppnas...

Saken var den att när vi fick städat förra gången så pratade jag med arbetsledaren och vi bestämde att vår städning skulle påbörjas vecka 33, men innan dess så skulle vi höras och bestämma dag... Usch, jag känner mig inte helt tillfreds med detta... Det hade ju inte varit helt lyckat om vi inte varit hemma och dom kommit. Larmkoden har jag inte lämnat ut..

Jag gick upp och la mig igen, men tio minuter senare ringer min mobil. En arbetskamrat som trodde att jag börjat jobba igen..

Mathilda vaknade av mobilen och sen var det kört, det var bara att gå upp. Melker sov dock vidare till 08:40. Skönt!

Vi softade hela förmiddagen. Gled omkring i pyjamas och bara mös..

Vid tolv gjorde vi ett ryck och stack i väg till frisören. Där var det bara att gå rätt in, vi var helt ensamma där. Perfekt.. Denna gång var det Mathilda som fick sitt slitna hår klippt..

På eftermiddagen och kvällen blev det lek med Emma för Mathildas del och kalas hos Darin för Melkers del.

Kvällen avslutades med lek i lekparken.
En mycket bra dag, om än lite gnällig.. men det hade jag ju tänkt att utesluta :)

Inga kommentarer: