lördag, maj 30, 2009

Pappsen 60 år

I går fyllde pappa 60 år!
Min klocka ringde 06:00, men då var jag redan vaken.. Vaknade 05:15 och hade svårt att somna om sen.. Jag gick upp och fixade ordning en bricka med skinka, korv, ost, grönsaker och frukt. Strax innan sju var alla vakna och påklädda och vi gick ut för att invänta Nicklas, Sandra & Max. När dom kom så promenerade vi upp till mamma & pappa. Smög in på baksidan och började knacka på fönstret och blåsa i tutor..

Efter en liten stund tittade en förvånad pappa ut. Tror att vi lyckades överraska honom. Han hade nog inte räknat med någon sån överraskning.. Kul!

In och dukade upp frukost. Tog lite tid innan vi var klara, men runt åtta satt alla till bords och vi kunde skåla och hugga in. Gott.. Man borde börja varje fredag med champagnefrukost..


Mathilda går loss på Sandras nagellackssamling :) Det blev ceriserosa till slut...


Micke har bänkat sig... I bakgrunden sitter Iffe och bläddrar i boken jag gjort till pappa. Foton foton från hans liv samlat i en bok. Kul!

Mathilda hade fått ledigt från första lektionen, så strax innan nio var det dags att vandra ner till skolan med henne, och till dagis med Melker.

När jag lämnat barnen så gick jag hem och inväntade mamma. Hon kom och hämtade upp mig, och så åkte vi och handlade. Sen hem till mamma och pappa igen, och hjälpte till att förbereda inför kalaset.

Runt ett kände vi oss rätt klara, och jag gick hem för att byta kläder och invänta pappas present. En flaggstång som skulle levereras till oss.. Flaggstången kom aldrig, så jag gav upp och gick hem till m&p igen. (Flaggstången kom dock en stund senare..)

Pappa och Iffe åkte och hämtade barnen på fritids och förskolan. Mamma och jag pysslade med maten..

Strax innan tre gick jag hem för att hämta flaggstången. Jag och Micke vandrade upp med den, och när vi närmade oss m&p's hus anslöt även Nicklas. Vi gick och ringde på och vandrade sen rakt igenom huset med flaggstången.. De flesta andra hade precis kommit och stod i vardagsrummet, så det blev himla kul :)

Sen var det full fart.. Mamma, Micke och jag hade kökstjänst.. Dom hade cateringmat från Våfflan. Mycket bra mat!

När alla tagit mat så var det vår tur.. Det var ju underbart väder, och alla satt ute. Vi hann väl knappt mer än sätta oss så välter Melker till bordet och mamma för en rejäl dusch med rödvin över sina vita kläder.. Jäkla skit!

Sen var det kaffe och tårta och lite mer kökstjänst :) Sen kunde vi sätta oss och ta de lugnt och umgås.. Vi var kvar till halv tio ungefär.

Väl hemma stupade jag i säng. Trött...

2 kommentarer:

Monkan sa...

Nä men Grattis till pappsen i efterskott. Låt som en härlig dag!
Man fick ju lite idéer till nästa år då min papps fyller 60. :)
Kram på er!

Stefanp sa...

tack Monika
jag vart verkligen överraskad