söndag, maj 24, 2009

Blev en bra dag idag :)

Precis som jag skrev igår så var det en riktig boringdag. Jag var alldels less och nedstämd, kände mig helt apatisk och kunde inte ta för mig nånting vettigt alls att göra. Märkligt..
Jag ångrar lite att jag inte åkte till Åsa som vi först planerat..
På eftermiddagen kom i alla fall Alva hit och lekte, och då blev barnen aktiverade i alla fall. Är det inte märkligt att dom kan vara hemma tillsammans hela dagen utan att kunna leka ihop - och så kommer en kompis hit och då helt plötsligt leker dom hur fint som helst tillsammans alla tre...

Micke kom hem halv fyra, och då flydde jag. Åkte iofs bara och handlade, men det räckte att bara få komma bort en liten stund.

Framåt kvällen var det fint väder igen. Efter middagen gick jag och Melker en sväng i skogen. Jag plockade liljekonvaljer och Melker plockade sniglar i en hink... Mumma... Sen hamnade vi visst hos mamma & pappa/mormor & morfar. Tjattrade lite och fick en kopp kaffe. Melker drack saft, och delade även med sig lite till sniglarna...

Hem igen och välte barnen i säng. Alva sov kvar här. Vi la dem strax innan nio, för att vi skulle få se på Schyffert. Dom låg i Mathildas rum och kollade på film. Det gick väl sådär... Melker vandrade upp och ner, och slutligen somnade han hos oss i soffan. Tjejerna höll sig vakna, och efter två filmer så bytte vi till ljudbok i stället. Då slocknade Mathilda, runt halv tolv eller nåt.. Alva hörde jag ligga och gäspa till strax efter midnatt och sen blev det tyst.

I dag har jag pysslat utomhus större delen av dagen. Jag har spolat bort allt gult pollenkladd från altanen, utemöbler och allt annat som står ute... Har rensat lite mer maskrosor och mellan plattorna, spolat gången mellan hus och garage, kört ett par vändor till komposthögen och dessförrinnan välte jag skottkärran mitt på den nyspolade gången. Då kom det många fula ord ur munnen...

På eftermiddagen kom Melkers kompis Ebba förbi och var leksugen, så Melker hängde med henne och hennes mamma hem. Skoj! Oftast är det ju Mathilda som har lekkompisar - och Melker är avis.. Så det var väldigt välkommet att även han fick leka!

Efter en och en halv timme ungefär gick Mathilda och jag för att hämta honom. Men innan dess han vi med en sväng i skogen och en runda på skolgården. Mysigt!

Nu är helgen över, och en smockade vecka väntar...

I morgon är det återigen samtal på Previa för min del, och sen klippning på kvällen.
På tisdag är det drop-in-fika på dagis, och efter det ska vi förmodligen på fotboll. Mathilda vill börja spela.. Det kom plötsligt, men hon är bestämd och jag är inte sen att haka på om hon vill testa det.
På onsdag fyller mamma år och då ska vi ut och äta. Ska äntligen komma i väg till omtalade Greken i Knivsta.
På torsdag är det bara jobb som gäller...
På fredag fyller pappsen 60 år!

Det känns som att veckan kommer gå i ett rasande tempo...

Just det, vi var ju på Junibacken i fredags. Ville hitta på nåt, och barnen ville till Junibacken så så fick det bli. Men vi börjar nog bli rätt klara med Junibacken.. Vet inte hur många gånger vi varit där nu?! Efter knappt två timmar var dom nöjda och ville åka hemåt..

Inga kommentarer: