fredag, april 10, 2009

Caroline af Ugglas på Rival

I torsdags fick vi en härlig start på dagen. Jag ringde ner till dagis och meddelade att vi skulle komma lite senare. Skönt att slippa stressa.. Vi gick hemifrån strax efter halv åtta, eller rättare sagt jag gick och barnen sparkade sig fram på sparkcyklarna. Det hade regnat på morgonkvisten och maskarna var ute och ålade på gångvägen.. Så vi räknade maskar hela vägen till skolan. Använde fingrarna som maskradar.. Låter helt galet och knäppt - men kul hade vi och det blev en extra mysig start på dagen..

Lämnade först Mathilda och sen Melker och gick sen ner till stationen för att ta tåget till jobbet. Ovant, men riktigt skönt! Jag skulle mycket väl kunna tänka mig att åka tåg TILL jobbet, men sen när jag ska hem då vill jag att det ska gå fort.. Då åker jag ju i en tid då jag slipper köer oxå.

Jobbade fram till halv fem. Mot slutet var jag i stort sett själv på jobbet.. Anledningen till att jag satt kvar så länge var att jag blev upphämtade av mamma och pappa för vidare färd in mot Stockholm och Mariatorget. Där åt vi först mat på Helenes krog innan vi gick över till Rival och inväntade att Carolines konsert skulle börja. Vi hade platser på första raden.. kändes VÄLDIGT nära.. Konserten var kalasbra! Caroline var precis lika skön som vanligt, och sjöng lika fantastiskt som hon brukar. Så kan det vara annat än bra? Det enda som störde var ett par tjejer bakom oss som satt och pratade precis hela tiden. Fattar inte varför?? Skriver precis som mamma, så jävla respektlöst!


Lånade en bild av mammsen oxå..

Under tiden jag var i väg på konserten var Micke och barnen ute och "gick påskkärring" med några kompisar. Tjejerna var påskkärringar och killarna var Batman resp Spindelmannen.. Knasbollar!

Inga kommentarer: