onsdag, mars 18, 2009

Såklart blev jag sjuk...

I måndags jobbade jag långdag.. Jobbade till strax innan tio. Hade dock lite svårt med fokuseringen under eftermiddagen, då jag velade fram och tillbaka i jobbfrågan. Efter mycket noga övervägande kom jag till slut fram till att tacka nej till tjänsten på MAXI Haninge som jag blivit erbjuden. Pallar inte med att åka dit, även om det bara var tre dagar i veckan. Fick inte ihop schemat helt enkelt.. Sen trivs jag så bra med mina nuvarande arbetskamrater och det tog emot att lämna dem.. Jag har verkligen grubblat och funderat och kommit på vad jag värdesätter mest. Otroligt nyttigt får jag väl ändå säga att det här har varit!

Hursomhelst, när jag kom hem vid halv elva i måndags kväll så hade jag feber. La mig och sov - och svettades.. Fantastiskt härlig kombination med feber och plastad frotté i sängen. Fy fasiken.. Ville slita ut det, men så tänker man på hur bra det är dom nätterna Melker ordnar olyckor i vår säng... Då är jag väldigt glad över frottén som ligger där...

När jag sedan vaknade på tisdagsmorgonen så var jag feberfri. Jag hade ett möte på jobbet, ett möte som jag fick boka om förra veckan, så jag tänkte att det var lika bra att åka och jobba. Jag mådde ju bra.. eller nåja.. jag mådde okej. Efter ett tag på jobbet kände jag mig lätt febrig igen. Men det var bara att bita ihop ett par timmar till tänkte jag (i samma veva som jag mailade med mamma och berättade att jag bestämt mig för att prioritera mig själv mera...)
Men strax efter lunch ringer dom från dagis och berättar att Melker har feber, så han vill bli hämtad. Så det var bara att först ringa och boka om mötet ännu en gång och sen packa ihop och åka hemåt. Melker var rätt hängig då jag hämtade honom..

I bilen hem pratade han om hur mysigt vi skulle ha hemma. Hmm.. Efter tio minuters vila i soffan var det full fart.. Märkligt. Han kan ju inte ha fejkat febern, men vad sjutton är det som händer?

Det var full fart hela eftermiddagen, och när Mathilda skulle hämtas så gick han hela vägen till skolan - eller snarare skuttade.. På kvällen var han dock lite seg igen, men inte värre än han brukar om han vaknat tidigt. Han vaknade 05:30 på morgonen..

Min feber var oxå över till kvällen, men rosslet i halsen, nästäppan och hostan fanns kvar.

I dag fick Melker vara hemma med mig, bara för att försäkra mig om att han är kry.. Det är han! Vi var ute ett par timmar på eftermiddagen.. Jag försökte sitta i solen så mycket det gick.. Jag mår inte helt hundra.

Strax efter tre kom Mathilda hem. Vi ska börja träna på att gå hem själv, och nu hade vi bestämt att vi skulle stå vid Hjortronstigens vändplan och vänta in henne där. Det gick finfint! Kändes så stort att se henne komma gående på vägen där.. min lilla tjej som blivit så stor!


Här satt vi i vårsolen och hade det bra..


Tulpanerna har börjat komma upp!!!


Melker fyllde bilen med stenar..


Vattenlek


Fick bara sån lust att ta kort på cykeln som låg vält där.. Kändes vårigt :)





1 kommentar:

Fresia sa...

Kanske förstod Melker att mamma var sjuk och behövde lite hjälp med att fatta beslut om att åka hem?
Iaf var det ett bra beslut. Att ta hand om sig, ta det lite lugnt när man är sjuk.