fredag, mars 06, 2009

Mathildas åttaårskalas

I söndags, dagen före födelsedagen, firade vi Mathilda tillsammans med släkten.
Vi började dagen med en timmes promenad. Jätteskönt!

Vid ett kom mamma, pappa, mormor, morfar, Sandra, Nicklas & Max (som premiärbesökte oss), Eva & Thordan och farfar. Farmor jobbade så hon kunde inte komma.

Vi fikade, och jag hade bakat rätt mycket insåg jag när jag dukade upp.. Det var bullar, kärleksmums, cocoskakor, kolakakor, kaneltrassel, jitterbuggare och så en rosa prinsesstårta som barnen designat.. Det skulle vara en gul marsipansol och en massa små marsipanrosor på...
Lånar lite bilder på mina bakverk från mamma;









Mathilda hade lagt presenterna åt sidan för att öppna dem efter att vi fikat, så efter en stunds fikande satte hon i gång med att öppna dem. Fick god hjälp av Melker oxå..

Av mormor&morfar fick hon Hannah Montana kläder och Stora varförboken.
Av gammelmormor & gammelmorfar fick hon My dough modellera glasskiosk.
Av farmor & farfar fick hon tre "Sigge-böcker", fast där hon hade två av dem redan så dom ska hon få byta sen.
Av Nicklas, Sandra & Max fick hon cd'n med alla Melodifestivalbidrag.
Av Eva & Thordan fick hon två böcker; Torsdagar med Sigge och Linnea lördagsälvan.
Dessutom hade mormor & morfar med sig ett kort med 250:- från gammelfarmor.

Mathilda var mycket nöjd med sina presenter! Satte genast på sig kläderna och började fixa glassar..

Efter ungefär två timmar började gästerna åka hemåt. Farfar stannade kvar nån timme till. När han hade åkt hem så satte jag i gång med att rulla köttbullar.. Mathilda hade önskat sig köttbullar i födelsedagsmiddag.

Therese undrade vad som hände när Mathilda föddes. Lite kort kan jag ju bara berätta att det var en lång utdragen förlossning, som alldeles chockartat avslutades med ett katastrofsnitt. Det följdes sedan av jobbig tid på Neo, dock inte så länge - men tillräckligt länge.. Här kan du läsa utförligare om du vill.

Inga kommentarer: