måndag, mars 09, 2009

Den fullsmetade helgen

I fredags när det var dags att gå hem ringde Mathildas kompis mamma och frågade om hon fick ta med sig Mathilda hem från fritids, så det blev bara ett barn att hämta den dan.

Melker och jag fick mysa själva den eftermiddagen. Fixade tacos lagom tills dess att Micke kom hem vid sex. Åt och sen stack jag i väg för att hämta Mathilda. Kvällen avslutades med Let's Dance.

Lördagen vaknade vi tidigt. Det var ju kalasdag, så det var spralligt...
Efter frukosten åkte jag och barnen till Maxi för att inhandla det sista till kalasen. Återigen funderade jag på varför jag utsätter mig för att åka och handla med två barn.. Jag var helt jävla svettig när vi handlat klart. Pust.. Det är såklart den lilla marodören som inte vill lyssna på mig..

Sen hem och fixa. Det skulle bakas kladdkaka och förberedas lite med maten och så dukas förståss. Strax innan fyra började det komma gäster till Mathildas 8-års-pyjamas-party. Efter en stund hade alla 11 kommit. En var sjuk och en dök inte upp.

Vi hade tagit i, och körde party i tre timmar, men ändå räckte tiden inte riktigt till. Dom lekte presentleken och "Bu Spöke", åt mat och lekte "Mördaren och detektiv", dom fikade och hoppade i soffan, dom gick tipspromenad och sjöng Sing Star och avslutningsvis var det skattjakt. Sen hanns det med lite mer Sing Star i väntan på de sista föräldrarna. Mathilda var mycket nöjd med sitt party!

När alla blivit hämtade så var bara Lucas & Thyra kvar, och dom körde jag och Mathilda hem då Jocke & Veronica var sjuka båda två. Tyckte dom behövde få ta det lugnt..

När vi kom hem igen så sova Melle, och vi satte oss för att titta på Mello. Jag gjorde bottnar till smörgåstårtan samtidigt.

Att Caroline gick vidare har jag ju redan kommenterat. Sjukt kul!

I går var det fortsatt partajande. Då var det kalas för mig!
Åsa & barnen, mamma, pappa, mormor & morfar, Eva & Thordan, Sandra & Nicklas & Max kom hit då. Trevligt!

Vi åt smörgåstårta och fikade, och jag fick några fina presenter. Fick en dammsugare av mammsen och pappsen. En Ergo Rapido som jag önskat mig. Skitsnygg!
Fick även örhängen och ett halsband. Tack tack!

Åsa och barnen sov kvar hos oss. Mysigt, då fick vi lite extra tid tillsammans med dom!

5 kommentarer:

Anonym sa...

Låter som ett roligt pyjamasparty och ett trevligt firande för lilla du oxå. Tack så jättemycket för att du ställer upp i alla lägen, barnen var trötta men glada på kvällen efter partyt. Grattis igen! Kram!

Anonym sa...

Stort grattis i efterskott till er båda! Verkar ha varit en lyckad helg trots att det var fullt upp...

Kram Mia

Jenny Bergvall sa...

Grattis i efterskott!!!

Anonym sa...

Grattis i efterskott!!!

Hur går presentleken till som ni hade på kalaset? Amanda fyller 7 i april så det kanske skulle kunna passa då!

//Eva M

Sandra sa...

Tack tack!

Eva, jag svarade dig i din blogg :)

*kram*