söndag, februari 22, 2009

Härlig dag

I dag har det varit en bra dag!
Snöat massor, så nu är det vitt och fint ute. Härlig tajming lagom till sportlovet...

Efter frukosten så spelade jag och Melker pictureka en stund, och sen gick vi upp och brottades i vår säng. Då kom dagiskompisen E och ringde på och undrade om Melker ville komma till honom och leka på eftermiddagen. Det ville han gärna.

Vi åt lunch, och sen efter det så åkte Micke med Mathilda på gympa och jag gick och lämnade Melker hos E. Jag gick hem och fortsatte mitt bakrejs...

Strax efter två kom Mathilda och Micke hem igen. Gympan hade gått kanonbra för Mathilda. Jättekul då hon inte ville innan.. Vi övertalade henne att åtminstone gå en gång till på gympan. Nu är hon i stället besviken över att det inte är någon gympa nästa söndag, då det är sportlov.

Mathilda och jag satte igång med bullbak, men jag blev rätt snart övergiven och fick göra bullar själv. Efter fyra timmar gick jag och hämtade Melker och möttes då av "Kommer du redan mamma? Vi vill leka mera..". Det hade funkar hur bra som helst och dom hade haft kul. Skoj!

Vi åt middag och sen hoppade vi ut i pulkabacken. Skoj!

Nu är helgen över och i morrn är det fritids, dagis och jobb som gäller.
Inget sportlov här inte :(

1 kommentar:

Anonym sa...

Ååå vad gott med bullar! =)