fredag, februari 13, 2009

Äntligen fredag

Det har varit en rätt intensiv vecka och jag känner mig lite sleten..
Så i dag är det gött att det är fredag och man har en skön helg att se fram emot.

Vad har då hänt i veckan?
I måndags var jag på Maxi och byggde om konserver och soppor tillsammans med en kollega. Skulle ha hämtat barnen, men jag hann inte bli klar så Micke fick åka och hämta dem och komma upp till Maxi med dem.. Dom fick hjälpa oss med att flytta dom sista burkarna på hyllan så dom var glada och nöjda.. Det ska börjas i tid!

I tisdags var jag på en halvdags möte på Zeta. Intressant och trevligt! Mötet innebar även fantastiskt god lunch och avslutades sedan med olivoljeprovning. Man var lätt oljig i munnen när vi åkte därifrån..

På kvällen gick jag på info och motionsintroduktion på Itrim. Så nu har jag fått en ordentlig genomgång av hur allt funkar. Det blir absolut medlemsskap där, men bara som motionskund.

I onsdags var jag återigen på Maxi. Då med en annan kollega. Blev en lite kortare dag, för sen var det dags att åka och hämta barnen. I dag testade vi ett nytt upplägg. Mathilda fick gå själv mellan fritids och dagis, så åkte jag till dagis och hämtade de båda där. Kalas!
Mathilda var stolt och glad över att ha gått själv.

Vi åkte till dansen, och som vanligt satt jag och Melker i omklädningsrummet och väntade under tiden. Hade laddat väskan med memory, en bil, papper och kritor. Så tiden gick fort!

Efter dansen åkte vi hem, och barnen lämnades över till Micke. Jag åkte till dagis för styrelsemöte. Var hemma vid halv nio igen. Helt slut...

I går jobbade jag hemma. Tog en promenad ner till skola och dagis med barnen. Friskt och skönt! Strax efter att jag kommit hem ringde Mathilda från skolan. Hon hade en bok hemma som skulle återlämnas till bibblan, så hon undrade om jag kunde komma med den. Då blev det ytterligare en prommis för mig.

Strax innan fyra hämtades jag av mamma för vidare färd mot Uppsala. Gissa om vi var ivriga på att få sjunga igen :)

Vi stannade på Subway och köpte varsin macka innan vi åkte till Katedralskolan. Inte helt oväntat var vi först på plats.. Vi satt och fnittrade och förberedde ursäkter om varför vi var så tidiga. Vi kände oss som besatta småtjejer eller nåt sånt...

När Caroline kom så stannade hon till och pratade lite med oss, och vi kunde passa på att gratulera henne till framgången i Melodifestivalen. Vi struntade i ursäkterna och sa som det var - vi har ju längtat så efter att kören ska köra i gång igen.. *ler*

Strax innan sex blev vi insläppta, och det vällde in folk. Men vi hade såklart våra platser längst fram fixade. Skönt.. Det skulle kännas så surt att behöva stå långt bak nu när man är van att stå längst fram..

Såklart möttes Caroline av applåder när hon kom in!
Sen satte vi i gång. Det var precis lika kul som vanligt! Sång, tokigheter och mycket skratt. Att sjunga "Bye, bye, byes" var extremt kul.. Nu minns jag inte i vilken sång det var?!

Sångerna vi sjöng var:











Vet ni hur svårt det är att sjunga:
Take a chance, take a chance
Take a take a, chance chance
Det är ursvårt att sjunga det fort utan att snubbla!



Här fanns en hel del ord att rabbla oxå.. och snubbla på :)
Det var ju där vi sjöng Bye, bye, byes... Ha ha!


Som sagt - det var urkul i går!
Mamma har oxå skrivit en utförlig körrapport.

I dag är det som sagt fredag, och på jobbet så innebär det en väldigt soft dag.
Fast jag började dagen med ett träningspass, och det är jag ofantligt stolt över!

Eftermiddagen blev lugn och skön. Jag och barnen mös och busade, och åt sedan tacos.
Micke kom hem vid halv åtta, så han fick äta själv.


I morgon ska Micke jobba en stund, Mathilda ska på kalas och Melker ska på gympa. Sen kommer mor & far hit och äter med oss och tittar på Mello. Trevligt!

På söndag ska Mathilda på bowlingkalas. Det går verkligen inget vidare med gympan.. Det är alltid nåt i vägen. Knepigt..

Jag har som mål att gå igenom min låda med papper och annat skräp nu i helgen.. Sen ska jag läsa vidare i boken oxå. Det är snart dax för seminarium två ju...

Trevlig helg på er!

1 kommentar:

Anonym sa...

Haha, I know hur svårt det är att sjunga Take a chance... Har ju försökt på Singstar Abba skivan. :)