onsdag, december 17, 2008

Mycket nu...

I dag kom jag då äntligen i väg till jobbet. Har sjukt mycket att göra - men hur mycket fick jag gjort?? Inte så mycket... Jag blir så less på mig själv. Att jag ska sitta och vrida och vända på varenda liten pryl och haka upp mig på petitesser.. Suck!

Tycker att det jag gör blir dåligt - fast jag innerst inne vet att jag gör ett bra jobb.. Varför funkar jag så?
Jag har fått rejält med beröm de senaste dagarna och borde bara suga i mig och plocka fram vid såna här ångeststunder, men det är svårt..

Nåväl, jag har ju redan konstaterat att jag inte kommer klara mig från att jobba under julledigheten. Men det får gå bra ändå..

Jag tog faktiskt en paus i jobbandet i dag och tog en tur till Solna Centrum och köpte färdigt de sista julklapparna. Skönt! Var även en lång stund på Panduro och köpte lite pyssel.. Jisses så pysselsugen man blir när man går där. Synd bara att jag inte är så kreativ som jag vill vara..

I morrn kväll ska jag och mamma lyssna på Peter Jöbacks julkonsert i Globen. Då kanske man kan få komma i lite julstämning i alla fall :)

Nu i kväll när jag åkte från jobbet så poppade jag Håkan på hög volym. Av Håkan blir man glad och lycklig. Fast konstigt nog så började jag ändå gråta i bilen, men det var för att jag tänkte på andra saker och om det skriver jag i den andra bloggen i stället. Känns bäst så. Gonatt!




Undrar om vi inte ska ta och gå och se Håkan i Uppsala oxå... Jag måste nästan det!

Just det, en sak till, i går fick jag en julklapp från väldigt oväntat håll som gjorde mig väldigt glad! En bra sak var det oxå:
En smartbox - Kropp och Själ

3 kommentarer:

Anonym sa...

Men hjärtat, att du har så svårt att ta till dig allt beröm du får. Du Är duktig. I mina ögon förståss bäst! Men ta hand om dig själv också!! Jag vill inte att du ska vara ledsen, det känns inte bra i mammahjärtat. Vi ses i kväll.
Puss

Anonym sa...

Vad roligt det låter med julkonsert & med Peter oxå. :)
Man får ju inte så mycket julkänsla lixom när man tittar ut..
Håller med mamma Marianne där, ta åt dig av berömmet, kan inte tänka mig annat än att du är jätttevärd det!
Den andra bloggen?
Kram på dig & stressa inte för mycket på jobbet

Anonym sa...

Jag igen.. :)
Saul fick en Smartbox av jobbet, Äventyr. Lite kul grej faktiskt.