söndag, november 09, 2008

Tjejdag

I söndags hade jag och Mathilda tjejdag!
Vi gick hemifrån tjugo i tio, och redan då hade jag lite känningar i halsen plus att jag kände mig småhängig, men det var bara att bita ihop. Insåg dessutom strax innan vi skulle gå att min mobil var urladdad, så den fick jag lämna hemma.

Vi tog bussen ned till stationen, och Mathilda var lagom sprallig. Mysigt! Hoppade sedan på tåget, och det gick utmärkt fram till Sollentuna ungefär. Då börjar Mathilda blöda näsblod och jag har inget papper... Inte heller de som sitter runtomkring, så jag fick torka så gott det gick med min hand... Tack och lov slutade det ganska snabbt. Resten av tågresan fick Mathilda sitta med blodig nos - och jag med blodig hand. Det gick bra det med.

Gick av tåget vid Södra Station och letade där efter en toalett, men det hittade vi ingen. Så det blev till att gå till Mc Donalds. Det var lika bra att äta lunch på direkten iom att teatern var mellan 12-14, mitt i lunchtid. Vi åt varsitt Happy Meal minsann. Jag var inte så värst hungrig när klockan bara var 11:15.

11:40 gick vi in på Göta Lejon, och efter ett toalettbesök och programinköp så gick vi in i salongen och satte oss. Vi hade bra platser, parkett på rad åtta. Klockan 12:00 började Sune. Efter en liten stund började Mathilda att skruva på sig, och jag blev orolig för att hon skulle lessna.. Men det vände fort och hon verkade uppskatta det hela! Det var himla bra, fart och fläkt, och skådespelarna var enormt duktiga trots att dom är så unga. Imponerande!
Mathilda var helnöjd efteråt och sa hon ville se den igen. Så det känns som ett bra betyg!

Jag kände mig rätt seg och dimmig vid det här laget, men jag hade lovat att vi skulle åka till Buttericks så det var bara att ge sig av. Vi tog t-banan till Hötorget, och bara det var ju en spännande upplevelse. Tänk att få åka buss, pendeltåg och tunnelbana på samma dag :) Det är inte min lilla lantisdotter van vid. Vi som dessutom nästan alltid åker bil då vi åker till Stockholm..

Väl inne i city så gick vi först och köpt fars dags presenter till Micke. Ett par tofflor och ett par nya handskar. Sen gick vi till Buttericks och tittade. Jag svettades. Efter en stunds tittande och inköp av två skojglassar så var Mathilda nöjd. Men hon ville ändå inte riktigt åka hem, men kunde inte komma på vad hon ville göra. Jag ville bara hem, men frågade ändå om det var leksaker hon ville titta på och det var det ju. Så vi gick en runda på Åhléns och tittade på leksakerna och efter det var hon nöjd.

När vi kom till Centralen hade vi tur och hann precis med tåget. Jag slumrade lite på tåget hem. När vi kom till Märsta fick vi vänta en kvart på bussen, men då fick vi sällskap av en fritidskompis till Mathilda så hon var nöjd och glad. Jag ville bara hem... Var kissnödig som attan och mådde pest...

När vi kommer hem inser jag att jag glömt nyckeln. Skit.. Micke och Melker är på simning.. Efter ca tio minuter kom dom hem. Jag gick in på toa, och la mig sen på soffan... Somnade direkt.. Jag hade feber och halsflussen var i antågande...

Men trots det så kändes det ändå som en lyckad dag! Jag är så fantastiskt stolt och glad över min älskade fina dotter som tycker att det är det bästa som finns - att ha mamma&Mathilda-dag :) Det värmer i mamma-hjärtat <3

Inga kommentarer: