lördag, november 22, 2008

Blä...

Förrförra söndagen var jag i Stockholm och såg Sune-teatern med Mathilda. Jag var rätt hängig då och när jag kom hem konstaterade jag feber... och dagen därpå hade det utevcklat sig till halsfluss. Kåvenpenin i tio dagar... Tog sista dosen i torsdags.

På grund av halsflussen fick jag lov att banga teatern som jag hade biljetter till. Surt!

Köpte nya biljetter, och i dag var det dax. Först lite bobåkning med barnen, och sen åkte jag in till Stockholm och träffade Marianne. Vi shoppade lite först, och sen tog vi en fika på Caffehouse by George innan vi hastade i väg till Dramaten. Jag brukar ha koll, men den här gången hade jag visst inte det... Vi skulle till Lilla Elverket som låg en bra bit bort. Det blev till att ruscha.. Tack och lov hann vi dit i tid. Dessutom var det lite försenat på grund av tekniskt strul.

Vi såg en föreställning som heter Allsång. Satt på första bänken, så det var väldigt nära inpå.. Häftig upplevelse! Det var en otrligt skruvad pjäs.. Bra var den och det var otroligt skådespel! Torkel är verkligen bra! Jag kände mig dock rätt seg, och efter föreställningen sa jag till Marianne att jag var rädd för att halsflussen skulle komma tillbaka...

Vi gick till Fridays och åt chickenquesadillas. Gott! Sen blev det ett snabbt varv på Åhléns innan jag skjutsade hem Marianne. När jag kom till Märsta så åkte jag till mamma och pappa för att träffa Sandra & Nicklas som var där. Nicklas fyllde år i går, så dom firade honom lite. Jag hade dock redan insett att ett besök på Närakuten var att rekommendera. Jag ringde dit 20:10 och fick en tid 21:10. Det är på lördagkvällar man ska bli sjuk.... Jag blev inte så långvarig hos m&p.

Väl på Närakuten konstaterade läkaren att mina halsmandlar var kraftigt förstorade, och han ville sätta in behandling oavsett vad halsprovet visade. Han var lite inne på om det kunde vara körtelfeber, men det tror jag inte.. Det är nog "bara" halsfluss. Provet visade pyttelitepositivt, men det räcker ju... Jag vet att det brukar gå undan - så jag är jätteglad för att jag åkte dit ändå. Velade en stund innan om jag skulle ringa dit redan...

Nu fick jag någon starkare antibiotika, så jag hoppas det hjälper... Får dock lugna mig till i morgon innan jag kan hämta ut medicinen.

Snälla, säg att det går över fort nu....

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ohh men vad trist att få tillbaks det igen... :(
Hoppas det hjälper fort som sagt så du slipper ligga hemma sjuk!
Stor krya på dig kram!

Anonym sa...

Hej! kan vara nån i familjen som går och bär på det, har själv varit med om samma sak och fick halsfluss flera gånger om ända tills hela familjen blev behandlad. Den som bar på streptokockerna hade inte kännt sig så dålig bara några dagar och sen gick det över, men var alltså smittbärare. Bara en tanke för det är sååå jobbigt med halsfluss.