torsdag, augusti 14, 2008

Torsdagssvammel

Sitter på jobbet och kämpar på med mina godisplanogram. Vilken tortyr det är att ha godis framför näsan hela arbetsdagarna... Blir sjukt sugen!

Dom senaste dagarna har det gått bättre med Mathilda och fritids - tack och lov! Hon har varit lite kinkig på morgnarna, men när vi hämtat henne så har hon ändå haft det bra. Bara lite ont i magen av "börja-skolan-oron", men efter att vi pratat om det på kvällarna så verkar hon kännas mindre orolig. Hon vill att jag ska vara med första skoldagen, men det är nog inte så bra.. eller jag vet inte? På uppropet får föräldrarna vara med i alla fall. Det är på onsdag det!

Häromdagen slog vi följe med Jonte och hans mamma på väg hem från dagis. Det slutade med att Jonte följde med hem och lekte hos oss en stund. Jättekul! Melker var överlycklig över att få visa en kompis sitt rum och sina saker. Det blev lite tårar bara när det var dax för Jonte att åka hem...

I morgon är det planeringsdag på fritids, och jag ska vara hemma med barnen. Vi ska åka in till Skansen och där är tanken att Melker ska lämna sina nappar till kattungarna... Han verkar peppad inför det, men om han fattar riktigt vad det innebär vet jag inte... Han är rätt så nappfixerad för tillfället. Wish med luck!

Micke har i stort sett övergivit ICA nu. Han jobbar officiellt kvar till nästa fredag, men han är mest bara på sitt nya jobb numera. Hans nya arbetsplats är min allra första arbetsplats, och han har tagit över det kontor som jag hade... Känns lite märkligt!

Det känns dessutom lite märkligt och trist att vi inte ska jobba på samma arbetsplats längre. Det har vi gjort så länge jag kan minnas nästan... Det värsta är att jag inte längre kommer att kunna sova i bilen på morgonen när vi åker in till jobbet... Nu måste jag köra själv - och svära åt bilköerna. Jag är faktiskt avundssjuk på Micke som kan cykla!

Kanske ska ta och jobba vidare då, så att jag kommer hem nån gång...

Inga kommentarer: