fredag, augusti 08, 2008

Fan, fan, fan!

I natt och i förmiddags har det regnat... det ser man framförallt på våra väggar intill takfönstret vid trappen... Det har läckt in genom taket och väggarna är fuktiga...

Jag blir helt hysterisk och ser framför mig hur vi får bryta sönder hela huset för att åtgärda.. ser pengarna (som vi inte har...) rulla i väg. Jag får helt enkelt förbannat ont i magen!

Men efter att ha pratat med min kära pappa så blir jag lite lugnare. Jag inser att jag behöver inte få tag på någon som kommer hit och lägger om taket innan lunch..

Men mest av allt blir jag sur och arg på mig själv. Varför har vi inte kollat taket noggrannare??? Vi har bara skjutit fram ett eventuellt takbyte till nästa sommar..

Jag vill inte vara slarvig, jag vill vara perfekt! När jag ringde försäkringsbolaget och dom sa "Det är inget vi ersätter, det är ert eget ansvar" så brast det för mig...

Just nu vill jag inte bo i hus mera.
Jag vill inte och orkar inte ta något ansvar... jag vill inte, vill inte..

Fast det jag mest av allt vill är att bo i hus. Jag är bara lite deppig just nu.

1 kommentar:

Sabina sa...

Stackars er.=(