torsdag, juli 17, 2008

Lugn och skön semester i hängmattan....

... det lär nog dröja några år tills man har det...
Som vanligt så fyller vi semestern utan problem!

Mickes mission för dagen var att spika upp nya plankor under vardagsrumsfönstren och även måla dessa och den del av altanen som återstod att måla.

Jag och barnen åkte till Coop för att lämna tillbaka några bleck som blev över. Skulle även köpa en burk färg, ett dörrstopp, lampor barnens rum och persienner.

En burk färg och dörrstopp hittade jag, men lampor hade dom slutat med på Coop (och även på Maxi) så det fick jag klara mig utan. Persienner fanns inte heller på Coop, och jag orkade inte åka nån annanstans heller. Vi köpte lite mer saker till Mickes fest oxå, och så avslutade vi med lunch på McDonalds.

På väg hem igen stannnade vi hos Monica & Noah i Väsby för att dumpa ett lass med urvuxna kläder. Jag rensar friskt nu! Hoppas det fanns något av intresse i alla fall...
Mathilda blev alldeles kär i Noah.. Tyckte han var ursöt!

Vårt sista stopp blev på dagis. Vi skulle kolla läget, vattna blommorna, inventera köket och kolla hur mycket bord och stolar som fanns där.

Väl hemma har vi hoppat i hoppborgen och softat i soffan en stund. Fick snabbt besök av pappsen oxå!

Nu blev vi bjudna på middag hos bror min, så dit ska vi snart - men först systemet!

1 kommentar:

Sabina sa...

Fullfart går det å snart har även jag semester, härligt=)
Låter som en soft dag förenat med nytta förstås.
Hoppas middagen hos brorsan blev bra.
Kramkram