onsdag, juli 16, 2008

Dagen i dag

Melker bestämde sig för att 04:59 var en bra tid att vakna och börja tjata om att gå ner och titta på teve... Det var ingen av oss andra som höll med, men till slut fick Micke gå ned med honom och trycka i han en flaska välling för att han skulle somna om.

Det resulterade i alla fall att när Mathilda och jag gick upp strax före nio, så sov Melker och Micke ännu. Melker vaknade 09:30. Kors i taket!

Vad har vi gjort då?
Jo på förmiddagen målade barnen, som jag visade i ett separat inlägg...
Micke var på Stenvalls och köpte brädor och annat jox. När Micke kom hem så åt vi lunch, och sen åkte jag och barnen och handlade på Maxi.

När vi kom hem såg vi dagiskompisar på besök i lekparken, så Melker och jag gick dit och lekte en stund. Sen dök Sandra & Nicklas upp så vi gick hem och fikade och pratade med dom.

Efter det hoppade vi i hoppborgen. Mathilda ville så gärna att jag skulle hoppa med dom, trots att jag är liiiiite för stor för den. Mathilda tyckte det var hur kul som helst och sa: "Det här är den bästa dagen i mitt liv... " Sötgumman!

Sen ville Melker se "Kalle och choklafabriken" för femtonde gången, så han ringde till mormor och frågade om han fick låna den. Det fick han såklart, så vi gick dit och hämtade den. Tänk vilken lycka att ha sin älskade mormor & morfar så nära! Det är minsann inte alla som har det så bra...

Nu på kvällskvisten har jag sorterat kläder och så har vi festplanerat. Nu är det hög tid för sängen...

1 kommentar:

Sabina sa...

04.49!?!?!?!?!
Shit va jobbigt på semestern å allt, schysst att du fick ligga kvar iaf=)
Jag hade oxå velat se dig hoppa i hoppborgen=) det är ju så kul=)
Kramelikram