söndag, juni 29, 2008

Nya fönster & Kent

I går förmiddags kom brorsan och hans kompis hit för att hjälpa oss med att sätta in våra fönster som till slut kom fram till oss...

Det var köksfönstren och vardagsrumsfönstrena kvar att byta. Själva bytet av fönstrena var vi inte så värst delaktiga i (ärligt var vi inte delaktiga alls), men det skulle ju plockas undan saker, lunch och fika skulle fixas och detta samtidigt som barnen var mer speedade än någonsin och vi försökte göra oss klara för att åka in till Stockholm och se Kent... Pust! Jag hade sån djävulsk huvudvärk då vi kom i väg hemifrån.. Phu!

Kom till Marianne & Sebastian strax efter tre. Gick upp till dom en stund, och sen åkte vi tillsammans iväg till Medborgarplatsen. Tog en varsin cider/öl där. Mycket trevligt... det var länge sen vi var där nu. Typ fyra somrar sen eller nåt...

Vid fem gick vi över till Pizza Hut. Det har blivit en klassiker för oss att äta pizza och dricka öl på just PH innan en sommarspelning med Kent.. så varför göra annorlunda denna gång?
Vi hade knappt hunnit sätta oss förrän min marslistevän Ia anslöt till oss. Trevligt!¨
Vi åt pizza, drack öl, pratade och skrattade i sisådär två timmar innan vi lämnade stället och tog en promenad bort mot Zinkendamms IP där Thåström & Kent skulle spela. Thåström hade redan börjat när vi kom dit.

Vi började med försöka leta upp Anna & Micke. Det gick sådär... men till slut hittade vi dem. Jag och Marianne ville ju stå långt fram, och det var väl inte Ia så intresserad av så hon fick stå tillsammans med A&M i stället. Fast först skulle bara lite öl inhandlas.. Det var galet lång kö.... Jag och Ia stod vid sidan om och väntade, och lyssnade då på Thåström. Jag är inget direkt fan av hans "nya" musik, men jag gillar Ebba Grön och Imperiet och när han körde Die Mauer så fick jag ståpäls. Det var allsång utan dess like under låten...



Efter ett tag bröt sig Marianne ur ölkön, och lämnade grabbarna kvar. Vi kände då att det var dax att ta oss framåt om vi ville få en chans att få bra platser. Fick lämna Ia kvar där.. kändes lite taskigt, men men.. jag tror det gick bra ändå :)

Vi började plöja oss framåt, och kom rätt långt fram. Man är inte riktigt lika kaxig som innan...Thåström spelade en stund sen till, och sen var det en rätt kort paus innan Kent klev på. "Stenbrott" blev första låten.. helt sjukt! Som jag längtat efter att få höra den live igen... Minns inte när det var jag hörde den, men jag har för mig att det var på någon av mina första Kent-konserter. Hela konserten var otroligt bra, det var en helt underbar låtlista med en massa gamla godingar = publiken i extas.. Jocke verkade vara på otroligt gott humör och snackade som aldrig förr mellan låtarna. Dessutom spelades en ny låt som verkade lovande :) Ja, jag måste nog lista denna konsert som en av de bästa! Om jag har räknat rätt var det 19:e gången jag såg dom nu...

Dålig bild - men ljudet är okej.



Mina egna mobiltagna bilder blev inget vidare, så håll tillgodo med dessa i stället:
20080629_051220_660606

http://rockfoto.nu/artists/Kent/gig/20080628/5853/photos/55373.
FOTO: Oskar Zander/ROCKFOTO

20080628_235116_161749

http://rockfoto.nu/artists/Kent/gig/20080628/5853/photos/54835.
FOTO: Annika Berglund/ROCKFOTO

20080628_235311_203110

http://rockfoto.nu/artists/Kent/gig/20080628/5853/photos/54844.
FOTO: Annika Berglund/ROCKFOTO

Efteråt gick vi vidare för att ta en öl eller nåt.. Efter mycket om och med så hamnade vi på ett ställe som heter Judit&Bertil. Visade sig vara ett trevligt litet ställe! Men på väg dit så trodde vi att Sebastian höll på att röva bort oss helt och hållet...

Det blev två drinkar där innan vi gav upp och åkte hemåt, hem till M&S där vi skulle sova. Micke slocknade OMG, men vi andra satt uppe en stund innan vi somnade in.

I förmiddags var planen att gå ut och äta brunch, men vi hittade inget bra ställe så vi nöjde oss med en kaffe & macka på ett fik i stället. Det gick bra det med!

Vi åkte hem vid ettiden, hade en del att städa upp här hemma.. så det var skönt att hinna börja innan barnen kom hem.

Barnen var med mamma & pappa på Naturhistoriska muséet. Dom kom hem vid fyratiden, nöjda och glada - men trötta. Tack mamma & pappa för barnvaktshjälpen!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Trevligt att få höra lite Die Mauer live så där (även fast d va framför datorn). :)
Låter som att ni haft en härlig helg ute på stan! Ha en bra vecka!
Kram kram

Sabina sa...

Men Sandra va najjsigt det låter, vilken dag=) Och du fick som du ville med låten, kul.
Jag blir lite avis, det låter så himla mysigt att göra en sån här grej utan barnen och som du har längtat.
19 gånger, det är många gånger det=)
Sov gott, kraaaaam