onsdag, maj 14, 2008

Sjukt...

I går när jag hämtade Melker på dagis så var han väldigt trött... mycket segare än va han brukar. Han sa att han inte mådde bra och ville åka till sjukhuset, men det säger han då och då utan att det är något så det var inget jag tänkte mera på..

Hemma var han fortsatt trött och seg, men det är han ju ofta efter dagis... Halv sex kom mamma ner. Hon skulle vara barnvakt medan jag skulle på styrelsemöte och Micke skulle gå med Mahilda på skolpicknick.

Jag tog bilen ned till dagis vid tjugo i sex, och när jag hunnit halvvägs ringer Micke och talar om att Melker har kräkts.. SKIT!
Det var bara att kasta om planerna.. Som tur var så erbjöd sig mamma att hänga med Mathilda i stället, så jag kunde åka på mötet som planerat och i stället fick Micke vara hemma med Melker.

Skolpicknicken var med nya klassen. Dom hade femkamp och åt sedan mat. Mathilda orkade visst inte vänta på grillen så hon åt sina korvar kalla... Det lät som att det hade varit kul! Vid halv åtta var dom trötta och frusna så då gick dom hemåt.

Melker sov i ett par timmar i går kväll, och när han vaknade satte kräkandet igång.. Stackarn! Han har varit enormt duktig med att säga till och gå till toaletten och kräkas. Han somnade vid halv elva, och sov sen till fyra innan det var dax att kräkas igen.

I dag stannade jag hemma med honom. Han kräktes ett par gången på förmiddagen, men sedan har det varit lugnt tills nu i kväll då han kräktes en gång. Hoppas nu att det är över... och att vi andra klarar oss... vill inte, vill inte, vill inte ha nån magsjuka!

I dag på eftermiddagen har jag varit på utvecklingssamtal i skolan med Mathilda och hennes fröken. Det var bara positiva saker jag fick höra, så det kändes ju kul! Jag hade ju iofs inte räknat med nåt annat heller..

I kväll har jag varit med Mathilda på dansuppvisning. Det var precis lika kul som vanligt, och barnen är så otroligt duktiga så att man blir alldeles tårögd när man sitter där i publiken. Tyvärr fick ju Micke och Melkers stanna hemma, och mormor & morfar hade inte möjlighet att hänga med. Sa till Mathilda att dom var tvungna att jobba, och då sa hon besviket; "Va, inte kan väl det vara viktigare än min dansuppvisning". Skruttan...

Inga kommentarer: