måndag, april 07, 2008

Melker 3 år

I dag fyller vår prins TRE år! Det är lite drygt en timme kvar tills det magiska klockslaget, men prinsen sover sen ett par timmar tillbaka... Han har blivit firad i dagarna tre.

I lördags morse åkte jag och Mathilda på gympa. Jag var inte upplagd, Mathilda var inte upplagd, vi blev försenade och jag var nära att skita i det hela - med facit i handen är jag glad att vi inte gjorde det. Vi kom fem minuter försent, men det gick bra det med. Gympan var jätteskoj och Mathilda var jätteduktig! Sista jag var med henne på gympan så var det mycket: "Jag orkar inte... " och släpande ben, men nu var hon med och sprang och lekte för fullt. Kul & nyttigt!

Efter gympan åkte jag och Mathilda till Maxi för att handla det sista inför kalaset. När vi kom hem igen så hade Micke & Melker stuckit iväg till Ekillahallen för Lek&Plask som Melker äntligen fått börja på igen.

Jag började städa och fixa lite, och efter nån timme kom M&M hem. Melker hade haft det dökul på badet. Han hade varit helt vild & galen. Skoj!

Vid tvåtiden kom farmor&farfar och Ida&Alexander hit. Barnen stack ut och lekte nästan med en gång. Under tiden fixade jag fruktsallad och tårtan. Tårtan skulle blivit en racingbana med lite skog i mitten... Det blev... annorlunda :)



Vid tre kom mormor & morfar och gammelmormor & gammelmorfar hit. Melker öppnade sina paket och sen fikade vi, och barnen lekte.


Melker laddar inför att blåsa ut ljusen...



... det gick strålande!

I paketen fick Melker:
- Innebandymål & klubbor av farmor & farfar
- Fotboll av kusinerna
- Cd-spelare av mormor & morfar
- Två Halvan-böcker av mormor & morfar
- Bebben-docka av mormor & morfar
- Två cd-sagor; "Emil" och "Alfons Åberg" av gammelmormor & gammelmorfar

Strax innan fem så kom Nicklas & Sandra hit. Dom bytte av gammelmormor & gammelmorfar som då åkte hem. Av Nicklas & Sandra fick Melker en Cars racingoverall. Urtuff!


Racerprinsen


Provlyssnar på nya cd-spelaren


En stund senare åkte även farmor & farfar och kusinerna hem. Då satte vi igång med maten. Det blev nåt så exotiskt som tacos...


Sötaste Sandra tog på sig lökhackningen... Det går ju prima när man har bra skydd :)


Inte ofta jag lägger ut bilder på mig själv, men den här är så strålande vacker så jag måste lägga ut den... Sandra & jag gjorde ekologiska örhängen... Jag håller i fotoögonblicket på att explodera av skratt... Det kanske syns :)


När vi ätit mat så kollade vi på Körslaget och sen var det Gonatt!

I går, söndag, så firade vi Melker själva. I och med att han fyller år idag, då det är dagisdag med tidig uppgång och allt så bestämde vi oss för att ge honom paketen en dag i förväg. Pyssliga Mathilda tog tag i det hela, och ritade fyra skattkartor till Melker och organiserade en liten skattjakt som hon sedan fick hjälpa honom med.


Under trappan låg en helt pakethög



Det var bilar, böcker, dvd-filmer och en Cars bilbana


På dagen hade Mathilda Thyra & Ninni här. Melker, Micke & jag var ute i trädgården och fixade en del. Jag rensade rabatter och Micke tog bort några buskar.

På eftermiddan när Veronica var här och hämtade Thyra så fick Melker en hel kasse kläder. Melker provade genast en av tröjorna.. Den fick högsta betyg :)



I morse blev det pussar & gos i sängen innan vi gick upp och gjorde oss klara för avfärd till dagis. Jag lämnade honom på dagis och han var helt uppe i varv - som vanligt...

Känns lite trist att lämna på dagis på födelsedagen, men det fanns inte så mycket alternativ. Vi kunde i alla fall hämta barnen lite tidigare i dag och fira honom lite extra på eftermiddagen.
På dagis hade han blivit firade med sång och flagghissning. Dagen till ära hade han dessutom fått en av favoritfröknarna alldeles för sig själv vid frukosten. Han hade pratat sönder öronen på henne :)

Hur som helst, efter att vi hade hämtat barnen så åkte vi till Barnens Djungel och lajjade. Hur perfekt som helst att åka dit en måndag eftermiddag... Det var vi och ett par få stycken till där. Perfekt!










Rödblommig tjej :)


Grabbarna spelar biljard



Efter 1,5 timmes lek gick vi vidare till McDonalds där vi intog dagens middag. Avslutningsvis åkte vi hem och åt glass!



Det blev en bra födelsedagseftermiddag!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Härliga bilder!

Anonym sa...

Å grattis till Melker förstås!