söndag, januari 27, 2008

Läsperiod

I vissa perioder läser jag intensivt, andra perioder läser jag knappt alls.. Jag har börjar det nya året med en rejäl läsperiod...

Sista helgen på jullovet tog jag tag i
Marie Jungstedts "Den du inte ser" som jag haft liggandes på nattduksbordet sen i höstas... Den gick ruggigt snabbt att läsa och jag ville bara ha mera.. Mamma och pappa har alla hennes böcker, så det var lätt ordnat. Läste snabbt "I denna stilla natt", "Den inre kretsen" och "Den döende dandyn". Sen blev det panik! Den sista boken "I denna ljuva sommartid" hade mamma & pappa lånat ut... Jag ville ju ge mig på den direkt, men jag fick snällt vänta. Hann påbörja "Otryggare kan ingen vara" i min väntan - men så i dag så fick jag boken av m&p. Så nu lägger jag den boken jag håller på och läser åt sidan och sätter tänderna i "I denna ljuva sommartid" i stället. Det är nästan så att jag längtar efter att få gå och lägga mig :)

Just det jag har ju även läst "
Jag vet att du är ensam" nu i januari... Nästa serie böcker jag ska ge mig på är "Roslund & Hellströms" böcker. Jag fick Box 21 i julklapp, och sen har mamma resten av böckerna... tror jag?!

Jag har även en del "
Connelly" kvar att läsa. Härligt.. mycket att se fram emot med andra ord!

1 kommentar:

Anonym sa...

Åh vad kul att läsa så mycket böcker!

Jag har haft en svacka i några år men nu lyssnar jag på min femte bok sedan jul - det är så kul! :)

Ha en mysig helg! :)