torsdag, oktober 11, 2007

Brrr....

I dag är det kallt!
Det var minus 3,8 grader i morse då vi gick ut på morgonpromenaden...

Jag jobbar hemifrån i dag, så Micke fick ta bilen och åka lite tidigare. Melker skulle inte äta frukost på dagis, och då får vi lite längre tid på oss hemma vilket är väldigt skönt & mysigt i bland! Hann gå och lägga mig och mysa i sängen med barnen en stund när jag kom hem från prommisen..

Tycker alltid det är bökigt vid första köldknäppen. Vad ska barnen ha på sig? Blir det där för varmt? Eller blir det för kallt? Jag är lite tvkesam till om dom fick på sig tillräckligt varma skor... Aj aj! Ska gräva i garderoben och se vad jag hittar. Allväderstövlar vore nog lagom nu! Kanske hinner jag svänga in på Coop efter kören och se vad jag kan hitta? Får flörta med mamma & Sandra och höra om vi kan ta det på vägen hem...

Fick förresten hem min laddning med me&i-kläder i går! Blev jätteförvånad.. Hade lämnat en beställning till en säljare över telefon, och skulle sedan få en bekräftelse på mailen. Det dök aldrig upp någon och sen läste jag på nätet att det var så många som haft problem med ordrar, så jag trodde inte jag skulle få några kläder. Därför blev jag jätteförvånad när Micke hade på sig sin nya krokodiltröja när jag kom hem från dagismötet i går kväll...

Mathilda hade jätteproblem i morse att välja kläder.. Till slut drog hon lott, och då blev det blomtunikan tillsammans med monsterkjolen :) Melker ville ha brandmans-tröjan. En dagiskompis hade en likadan sådan i går...

Läste i en krönika häromdagen att nu när hösten är här så är det många som vill rensa och röja - och det stämmer precis på mig. Jag vill rensa och städa i skåp, ha ordning och reda och kasta allt som inte används... Jag får såna ryck då och då, men nu känner jag suget så starkt.. Puckat! I helgen ska vi nog i alla fall försöka ha garagerensning. Har en del som behöver åka till tippen...

De senaste dagarna har jag känt mig så trött och uttråkad. Antar att det hör hösten till... Kreta-resan, som vi gjorde för mindre än en månad sen - känns redan jätteavlägsen. Hur ska vi klara oss ända till våren??

I kväll är det kör och det brukar ju muntra upp!

Inga kommentarer: