lördag, juli 21, 2007

Semester hemma

Jag tycker egentligen att det är ganska skönt att semestra hemma i stället för att flänga runt hit och dit. Vår lilla fyra-dagars-tripp förra veckan var alldeles tillräcklig... Jag trivs hemma helt enkelt!

Men det finns några saker som jag tycker är jobbigt...

* Det blir så förbaskat rörigt och skitigt hemma när man är hemma och barnen sliter fram en massa saker överallt. Varför har man så inihelsikes massa saker???

* Maten... Detta eviga dilemma! "Oj då, dags för lunch! Vad ska vi hitta på i dag då?" Jag har noll matinspiration... Grilla till middagen kan jag gärna göra varje dag - men att äta makaroner och köttbullar till lunch varje dag är inte lika kul....

2 kommentarer:

Anonym sa...

Oj vad jag känner igen detta med mat och stök! Klockrent beskrivet!

Så fina foton på dina gulliga barn, kul att få se :)

Ha en bra dag! :)

Anonym sa...

Hej!

Jag brukar kika in här ibland. Tycker att du har en jättefin och trevlig blogg.

Mvh, Linda i Uppsala

(Har en lösenordsskyddad hemsida, men är du intresserad av lösen är det bara att säga till.)