lördag, juli 21, 2007

Lördag

I morse blev en slapp och slö morgon... Vi kom inte ut förrän efter tolv - trots att det var kanonväder ute. Fast det är ganska skönt att få göra så... att bara gå runt och släpa benen efter sig..

Micke åkte en vända till soptippen och var sen och handlade trävirke. Jag och barnen gick hem till mamma & pappa där även mormor & morfar var. Vi fikade och badade i deras pool. Härligt!


Snodde en bild från mammas blogg på min underbara son. Han följer morfar tätt i hälarna och vill hjälpa till när morfar bygger redskapsbod.

Efter ett par timmar var Melker så trött, så vi packade ihop och gick hem. Han brukar normalt sätt sova middag, men i dag blev det inte så. Han ville helt enkelt inte...

Mathilda cyklade förstås till och från mamma och pappa, och på vägen hem höll jag på att få nervsammanbrott när hon kastade sig ut för backen med orden; "Men mamma, jag törs faktiskt". Som tur var gick det bra....

Efter middagen så hade jag och Mathilda myskväll! Vi åkte till Sigtuna för att spela minigolf, men tyvärr kom vi försent. Det var stängt.. Mathilda blev lite besviken först, men det gick över. Vi gick en vända på Stora Gatan och sen till
Våfflan vid hamnen där vi köpte mjukglass. Gott! Vi satt en stund och dinglade med benen på bryggan och åt glass innan vi vandrade tillbaka till bilen.


Mathilda åt lakritsglass

Åkte sen hem till vännerna och vattnade och kollade till huset. På vägen hem sen stannade vi till på Munkolmsbadet. Där har jag aldrig varit förut! Det var ju jättemysigt... men litet!
Vi åker säkerligen tillbaka en annan dag, då med badkläder...




Mathilda fotbadar

Inga kommentarer: