fredag, juni 29, 2007

Skitdag

I går började min jobbdator krångla. Inte alls bra, då jag har otroligt mycket att göra och inte alls har tid med strul. Lämnade ifrån mig datorn halva dagen i går, men inget fel hittades och datorn verkade hyfsat okej.

I morse var den inte alls okej. Den bara hängde sig och betedde sig märkligt. Till slut fick jag återigen gå med den till IT Supporten och dom konstaterade efter en stund att jag hade på tok för lite minne i den, så dom la på en massa mer minne och nu ska det förhoppningsvis funka. Jag hann inte testa, för dagis ringde... Melker är magsjuk. Jäkla skit! Inte nu... Vill inte... Men det var inte mycket att be för, det var bara att åka och hämta honom. Räknade med att möta en liten ynklig kille, men nej då, han kom springandes i full fart och var hur glad som helst. Fast han berättade att han hade "kjäkits". Fick höra att han kräkts sju-åtta gånger...

Precis när vi kom hem och kom ur bilen så kräktes han på nytt. Sen var han rätt hängig... Micke satt med honom i soffan medan jag och Mathilda åkte i väg och handlade lite. Melker hade kräkts ett par gånger till, och bajsat.. Det luktade huggorm... Blurk!

Efter att jag och Mathilda kom hem, vid femtiden, så har han inte kräkts mera. Nu på kvällen var han hur pigg som helst! Märkligt - men skönt förståss... Hoppas att det var en snabb magsjuka bara, och att han slipper kräkas mera - och att vi slipper drabbas...

Det mest trista är att vi i morgon skulle fått finbesök. Familjen Lithvall skulle kommit och hälsat på oss... Vi har ju inte setts sen Melker precis flyttade in i magen på mig, och jag såg verkligen fram emot att träffa dem. Urtrist!

I dag var det sista dagen på dagis för Mathildas fröken innan semestern. Mathilda ska ju gå även nästa veckan och veckan innan skolan börjar, men eftersom att hennes favvisfröken har semester då så fick Mathilda säga hej då redan i dag. Vi har ju redan sen tidigare givit en present till dagis, men vi ville även ge något litet till fröknarna. Mathildas önskemål var att det skulle vara något rosa... Så till favvisfröken köpte vi en rosa kruka med en rosa ros i, och sen fick alla fröknarna en liten påse med rosa godis i. Mathilda ritade kort med blommor och skrev namnen på till alla. Jättefint!

Mathilda fick med sig sin konstmapp, portfolion samt en cd-skiva med nästan 200 foton på Mathilda tagna under dagisåren. Det var många fina kort. Jättekul!

Inga kommentarer: