onsdag, maj 09, 2007

Dansuppvisning och möte i skolan

I dag har Mathilda haft sin fjärde dansuppvisning och jag är så sjukt stolt över vår duktiga tjej!
Dom är så himla duktiga... Fjorton små fem och sexåringar som dansar tillsammans på en stor scen inför en himla massa människor - och fröken behöver inte ens vara uppe på scenen, hon sitter nedanför scenen och visar om någon kommer av sig.

Det är så himla kul att se dem och man blir som sagt tokstolt som förälder! Mathilda har en sak på sin kravlista... det är att få rosor efter föreställning. Gissa vad som hände idag då? Jo, jag glömde rosorna hemma... Mathilda blev mycket förnärmad över det och ville till en början inte ta emot blomman från mormor. Till slut gick det bra... Hon fick rosorna när hon kom hem och sen var det bra med det....


Mathilda innan föreställning


Melker provar scenen efter föreställningen

I måndags var jag och Micke på besök i skolan inför att Mathilda ska börja förskoleklassen till hösten. Spännande... Plötsligt blev vår stora tjej rätt liten... Ska hon gå i den stora skolan med alla stora barnen? Pirrigt...

Jag känner ju till skolan bra då jag själv gått där och flera av lärarna är kvar. De fröknar Mathilda kommer att ha första året känner jag inte sen innan, men jag känner igen dem och dom verkar vara bra. Det roligaste är ju att Mathilda kommer att gå i samma klassrum som jag gjorde... Inte det första året, men sen i ettan kommer hon att vara där.. Kul!

Det börjar kännas okej även med klassindelningen, så det blir nog bra till slut!

Inga kommentarer: