måndag, april 30, 2007

Kraschade planer

Sist jag skrev så var det dagen innan vi skulle gått och se Lena Ph och Orup.Det var fredagen den 20:e april - veckan innan var det fredagen den 13:e april och i min värld så hade dessa datum nog bytt plats... För mig blev fredagen den 20:e en dag där mycket gick fel...

Det började redan på morgonen. Jag och Micke åkte tillsammans till jobbet, jag körde. När vi åkte hemifrån så kände jag i fickan efter passerkortet till jobbet, men det låg väl i väskan. Försäkrade mig om att Micke hade sitt kort framme så att vi skulle slippa gå ur bilen och rota i väskan när vi kom fram till garageporten på jobbet. Alltså struntade jag i att kolla att mitt kort var med...

När vi sen kom fram till jobbet och det var dax att gå in så skulle jag plocka fram mitt kort från väskan - men där låg det inte... Det var väl inte värre än att jag fick låna ett lånekort tänkte jag. Lite kaotiskt i receptionen, men efter en stund blev jag insläppt. Tog en macka och kaffe och gick upp till min plats. På väg upp inser jag att glömt kort även betyder glömd nyckel... Jag har varit så "smart" att jag satt ihop nyckel och passerkort...

Glömd nyckel betyder att jag inte kommer åt min dator, och utan datorn kommer jag inte långt. Först tänkte jag att jag får väl helt enkelt åka hem igen och hämta nyckeln, men först satte jag mig och drack mitt kaffe och åt mackan. Då kom jag på att det kanske finns reservnycklar?! Gick ner till Internservice och visst fanns där reservnycklar! Så himla bra...

Visade sig sen att det var klokt att jag inte åkte hem... Troligtvis hade jag inte varit så smart att jag kollat bilen först... På vägen hem så hittade Micke mitt passerkort i bilen... det hade trillat ner mellan förarstolen och mittenkruxet...

Strax innan lunch ringde mamma och meddelade att det tyvärr hade kört ihop sig inför kvällen. Mamma skulle ju vara barnvakt... pappa var i Holland. Mormor hade blivit dålig och fått åka till sjukhuset och morfar var ju hemma, så någon var tvungen att ta hand om honom och få iväg honom till något boende. Det blev till att styra om planerna... Micke fick åka hem och ta barnen och jag fick bjuda med mig Åsa på Lena Ph & Orup. Det blev ju trevligt det med, men det blev inte som vi tänkt oss..

Tack och lov var det inte så farligt med mormor och hon kom hem igen under eftermiddagen, och morfar fick åka till ett boende i Sigtuna tillfälligt.

Livet går inte alltid att planera... det har vi fått erfara många gånger den senaste tiden känns det som...

I veckan har vi varit hemma en del med sjuka barn. Melker fick feber i onsdags och var sen sjuk torsdag och fredag. I lördags var han feberfri, men då fick Mathilda feber på kvällen. Suck!

Inga kommentarer: