tisdag, mars 27, 2007

Melker

Häromveckan så hade vi en tidig morgon, och var på plats på dagis prick klockan åtta. Dagislämningen funkade perfekt, och barnen vinkade glatt när jag gick. När jag sen körde ut med bilen från dagisparkeringen så ser jag hur Melker och hans jämnåriga lilla kamrat V står och vinkar till mig vid staketet. Jag vinkar såklart tillbaka och Melker börjar kasta slängpussar till mig... Hur sött som helst! Det kom nästan en liten tår i ögat och det blev en underbar start på dagen! *kärlek*

I går morse när vi kom till dagis, efter helgen, så mötte V oss i dörren och Melker blev superglad och började ropa V's namn och sen kramade dom små krabaterna om varandra... Så himla söta!

Tyvärr blev dagisdagen inte så lång för Melkers del. Troligtvis ögoninflammation, så jag fick hämta honom efter vilan. Trist, men å andra sidan så hade vi en skön eftermiddag hemma i det fina vårvädret!

I dag har Micke varit hemma med Melker. Han har varit okej förutom rinnig, röd och svullen i ögonen. Bokade en tid på BVC till i morgon för att utesluta allergi... Ingen i vår omgivning har ögoninflammation, och fröknarna på dagis hade frågat om det inte kunde vara något han är allergisk mot.. Känner att vi måste kolla upp det! När jag kom hem från jobbet så ser jag att han är alldeles kladdig i örat... Känns som en spräckt trumhinna. Kan det vara så att han fått både öron och ögoninflammation? Tur att vi har en tid till i morgon då...

Inga kommentarer: